



Megválasztásáról Gajdán Miklós azt mondta nekünk, már az is óriási megtiszteltetés, hogy az öt jelölt között volt. Még inkább az, hogy meg is választották.
A tagság sok feladat mellett számos előnnyel jár. A zsűrinek gyakran már a fejlesztési fázisban megmutatják az új modelleket, alaposabb műszaki bemutatókat tartanak számukra és a külön tesztelés is kedvező eleme a tagságnak, hiszen több autóról lehet tapasztalatot szerezni.
Az Év Autója díjat 1964-ben hozták létre Fred van der Vlugt, a holland Auto Visie szaklap alapítójának szervezésében. Ma hét vezető európai lap vesz részt a szervezésben: az olasz Auto, a brit Autocar, a spanyol Autopista, a holland Autovisie, a francia LAutomobile Magazine, a német Stern és a svéd Vi Bilagare. Az Év Autója emblémában ezeket jelképezi a hét szelep, szeleptányérjukon az illető ország zászlajával, a szelepszáron pedig az adott újság nevével.
Az évente odaítélt díjjal a tárgyévben legkiemelkedőbb tulajdonságokkal rendelkezőnek vélt autót jutalmazza a szakújságírókból álló zsűri. Az előírás az, hogy legalább évi 5000 darabot állítsanak elő az adott típusból.
Az adott autónak teljesen újnak kell lennie, tehát karosszéria-, vagy motorváltozat nem jelölhető, valamint az adott évben az autó forgalmazásának legalább rendelhetőségi szinten el kell kezdődnie. Ezért nem nevezhette például tavaly a 2002-es Év Autója díjra a Ford a Fiestát, vagy a Toyota az új Corollát. A zsűritagoknak tapasztalatot kell szerezniük az adott típussal, amit a gyártónak kell biztosítania.
Az Év Autója zsűrinek legfeljebb 60 tagja lehet. Az egyes országok súlyuknak megfelelően képviseltetik magukat. A jelentősebb autógyártó kapacitással rendelkező országok több tagot delegálhatnak.
Magyarországot mostantól ketten képviselik, mivel Surányi Péter, az Autó2 főszerkesztője tagja maradt a bizottságnak.
Az Év Autója választás kétfordulós. Az első fordulóban a zsűritagok felsorolják a hét legalkalmasabbnak tartott típust. A legtöbb nevezést kapott hét autó kerül végül a második fordulóba. A hetes döntőben pontozni kell, összesen 25 pont áll a döntnökök rendelkezésére.
Az Év Autója díjat az a típus nyeri el, amely összességében a legtöbb pontot kapja. A pontozás során számos szempontot kell mérlegelni, attól kezdve, hogy mennyi technikai újdonságot tartalmaz a típus, a környezetvédelmi, biztonsági tényezőkön keresztül egészen az árig, vagy az ár/érték arányig.