A jelenlegi hátsókerék-hajtású Ford E-Transit Custom mellé 2026 őszén sorakoznak fel az összkerékhajtású kivitelek. Egyéb részletet sajnos nem tudunk, így azt sem, hogy az új, két villanymotoros variáns hol helyezkedik majd el rendszerteljesítményében a jelenleg elérhető három teljesítményszinthez (100 kW / 136 LE; 160 kW / 218 LE; 210 kW / 286 LE) képest.

3 fotó

Egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy 2026 tavaszán a E-Tourneo Custom buszvariánssal együtt lép majd piacra az összkerékhajtású modell.

Mivel az elektromos összkerékhajtás minimális tömegnövekedést jelent, a valamivel 1 tonna feletti hasznos terhelhetőség várhatóan nem változik. Javulhat viszont a vontatási képesség: jelenleg 2,3 tonna a legnagyobb tömeg, amit az E-Transit Custom mögé köthetünk, a szűkszavú sajtóközlemény azonban többször is említi, hogy csúszós úton, meredek emelkedőn és vontatásnál jelent majd különösen előnyt az AWD (ami, ugye, nem meglepő.)

Ezzel a furgonnal zölden jön a csomag, még ha hegyen lakunk is 4

Nem elképzelhetetlen egyébként, hogy az összkerékhajtáshoz emelt hasmagasságot és egyéb, bizonyos fokú terepalkalmasságot (vagy legalábbis földút-kompatibilitást) engedő megoldásokat is társít majd a Ford, azaz nem kizárólag közúti viszontagságok ellenszerének szánják a két, egymástól függetlenül vezérelt villanymotorral  szerelt változatot.

A Ford Pro kínálatában nem ez lesz az első összkerékhajtású modell; a Transitból is létezik például, amelyről az alábbi cikkben számolt be a Vezess: