A jelenlegi hátsókerék-hajtású Ford E-Transit Custom mellé 2026 őszén sorakoznak fel az összkerékhajtású kivitelek. Egyéb részletet sajnos nem tudunk, így azt sem, hogy az új, két villanymotoros variáns hol helyezkedik majd el rendszerteljesítményében a jelenleg elérhető három teljesítményszinthez (100 kW / 136 LE; 160 kW / 218 LE; 210 kW / 286 LE) képest.


Egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy 2026 tavaszán a E-Tourneo Custom buszvariánssal együtt lép majd piacra az összkerékhajtású modell.
Mivel az elektromos összkerékhajtás minimális tömegnövekedést jelent, a valamivel 1 tonna feletti hasznos terhelhetőség várhatóan nem változik. Javulhat viszont a vontatási képesség: jelenleg 2,3 tonna a legnagyobb tömeg, amit az E-Transit Custom mögé köthetünk, a szűkszavú sajtóközlemény azonban többször is említi, hogy csúszós úton, meredek emelkedőn és vontatásnál jelent majd különösen előnyt az AWD (ami, ugye, nem meglepő.)
Nem elképzelhetetlen egyébként, hogy az összkerékhajtáshoz emelt hasmagasságot és egyéb, bizonyos fokú terepalkalmasságot (vagy legalábbis földút-kompatibilitást) engedő megoldásokat is társít majd a Ford, azaz nem kizárólag közúti viszontagságok ellenszerének szánják a két, egymástól függetlenül vezérelt villanymotorral szerelt változatot.
A Ford Pro kínálatában nem ez lesz az első összkerékhajtású modell; a Transitból is létezik például, amelyről az alábbi cikkben számolt be a Vezess:


