A London Electric Vehicle Company (LEVC) az elmúlt években vezette be elektromos taxiját a brit fővárosban és más piacokon. Már akkor bejelentették, hogy az autóból furgont is készítenek – ami, lássuk be, egyszerre logikus és zseniális lépés –, most pedig megkezdődött a prototípusok gyártása.

A jármű ugyanarra a teljesen alumínium önhordó szerkezetre épül, mint a TX taxi. Ez fejlesztői szerint 30 százalékkal könnyebb, mint ha acélból készült volna a karosszéria, ráadásul karambolban kétszer annyi energiát képes elnyelni, arról nem is beszélve, hogy a korróziótól sem kell félni.

Érkezik az elektromos taxifurgon 1
Érkezik az elektromos taxifurgon 2

Érkezik az elektromos taxifurgon

Érkezik az elektromos taxifurgon

Érkezik az elektromos taxifurgon 10
Érkezik az elektromos taxifurgon 11
Érkezik az elektromos taxifurgon 12
Érkezik az elektromos taxifurgon 13
Érkezik az elektromos taxifurgon 14
Érkezik az elektromos taxifurgon 15
Érkezik az elektromos taxifurgon 16
Fotó megosztása:

Ahogy a legendás, dízelmotoros ős, az új formátumú londoni taxi is rendkívül szűk (10,1 m) körön képes megfordulni. A jármű hasznos terhelhetőségéről egyelőre nincsenek adatok.

A hajtáslánc megegyezik a taxiban is alkalmazott, hatótávolság-növelővel kiegészített elektromos rendszerrel. Az autó 130 kilométert képes tisztán elektromos energiával megtenni, ezt követően további 600 kilométert utazhatunk a belső égésű motor segítségével.

Érkezik az elektromos taxifurgon 17

A prototípusok fejlesztési és homologizációs programon vesznek részt, extrém környezeti hőmérsékleteken tesztelik azokat, megvizsgálják tartósságukat, és persze a gyakorlatban igazolják az alumínium vázszerkezet ütközésbiztonsági kompatibilitását.