Az idén hatvan éves Chang’an Automobile bevonásával fejleszti új kompakt pickupját a Peugeot (nyitóképünkön a QuatroRodas grafikáján). Az együttműködés nem új keletű: az elsősorban mikrofurgonokat és haszonjárműveket készítő Chang’An közel tíz éve alapított vegyesvállalatot a PSA csoporttal; sencseni üzemük évente 200 ezer járművet állít elő. Korábban felmerült, hogy a Peugeot a Toyotával készít közös pickupot; ezt az értesülést mindkét autógyártó rövid úton cáfolta.

Kínai partnerrel fejleszt globális pickupot a Peugeot 1

Chagnan Kaicene F70

A Peugeot első platósa egyébként még a Chang’an születése előtt készült: a Pininfarina által tervezett Peugeot 403 Camionnette (1956–1967) az azonos műszaki tartalmú Fourgonnette – egy zárt dobozos haszonjármű – ponyvázott rakterű változata volt, 54 és 58 lóerős benzinmotorokkal, illetve egy 48 lóerős dízel erőforrással kínálták. A Peugeot 404 Pick-up (1967-1978) már Európán kívül is kapható volt; a robusztus jármű a márka kenyai összeszerelő üzemében egészen 1998-ig készült.

Kínai partnerrel fejleszt globális pickupot a Peugeot 2

Peugeot 404 pickup

A Peugeot eddigi pickup-történetének legsikeresebb darabja az 504-es (1979-1994) volt. Az 1969-ben az Év Európai Autójának megválasztott 504-es alapjaira épülő haszonjárművet önjáró alvázként és billenőplatós kivitelben is megvásárolhatták az érdeklődők, sőt, a Peugeot beleegyezésével lakóautó felépítmény is készült hozzá. Az 504-es volt az első Peugeot pickup, amely (1981-től) összkerékhajtással is elérhető volt; a Dangel által átépített kisteherautókat Franciaországban a Peugeot hivatalos márkakereskedései forgalmazták. Szintén az 504 pickup volt az egyik első Peugeot (sőt, az egyik első nyugati autó), amely Kínában készült: a Guangzhou Peugeot Automobile Company egészen 1997-ig gyártotta azt Guangzhou Peugeot GP 7200 néven, szimpla és (helyi fejlesztésű) duplakabinos kivitelben.

Kínai partnerrel fejleszt globális pickupot a Peugeot 3

Peugeot 504 Pickup

Ez volt az utolsó Peugeot pickup, amely európai vásárlók számára is elérhető volt. A márka brazíliai fejlesztőmérnökei 2010-ben mutatták be a 206-os alapjaira épített platós járművüket; az etanol üzemű motorokkal szerelt Hoggar terhelhetősége megközelítette a 750 kilogrammot. A Hoggar 2014-ben távozott a Peugeot latin-amerikai kínálatából, a 2021-ben piacra lépő újdonság azonban nem ennek, hanem az afrikai piacokon 2017 óta forgalmazott, egyszerűen csak Peugeot Pick Up néven ismert, szintén kínai eredetű típusnak lesz az utódja.

Kínai partnerrel fejleszt globális pickupot a Peugeot 4

Peugeot Hoggar

Forrás: Peugeot, QuatroRodas
Kapcsolódó címkék: Kína Peugeot pick-up Pickup