Mozgalmas időszak előtt állunk, hiszen az ünnepek a szokásosnál több kihívás elé állítják a tűzoltókat. Éppen ezért jól jöhet az a 83 darab új jármű, melyeket uniós forrásokból vásároltak.

Az új flotta legnagyobb részét – szám szerint 54 darabot – elektromos Golfok alkotják, amelyeket elsősorban a hatósági és ellenőrzési feladatokra használnak. Ezek egy feltöltéssel háromszáz kilométert képesek megtenni, akkumulátoraik lassú töltéssel 13 óra alatt, CSS gyorstöltő rendszerrel viszont akár fél óra alatt is teljesen feltölthetőek. Üzemeltetésükhöz 64 töltőállomás kiépítésére is szükség volt, melyet a kormányzat félmilliárd forinttal támogatott.

Új vízszállítókat és e-Golfokat kapott a Katasztrófavédelem 1

54 eGolfot is kaptak.

A Katasztrófavédelem ugyancsak a Volkswagentől vásárolt úgynevezett KIBE járműveket (Kritikusinfrastruktúra-Bevetési Egység). Ezek lényegében olyan Transporterek, amelyek a közintézményeket, a közúthálózatot és a kikötőket érintő események kapcsán parancsnoki, vagy koordinációs mobil irodaként funkcionálhatnak. A BM Heros által átalakított T6-osokat a Fővárosi, a Bács-Kiskun, a Pest, a Csongrád, a Szabolcs-Szatmár-Bereg, a Borsod-Abaúj-Zemplén, valamint a Fejér, a Somogy, a Baranya és a Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság vehette át.

A beszerzések között volt még 12 darab vízszállító is, amelyek leginkább nagy kiterjedésű tüzeknél, így például erdőtüzeknél vethetők be. A 22 tonnás össztömegű járművek a Renault K460 PXP6 -os alvázára épültek, ezért terepen és közúton egyaránt jól használhatók. Hajtásukról DTI 11 típusú, hathengeres, soros elrendezésű dízelmotor gondoskodik, mely 460 lóerős (345 kE) teljesítményre képes.

Új vízszállítókat és e-Golfokat kapott a Katasztrófavédelem 2

A duplafülkés vízszállító vezetőtere.

A Heros által felépítményezett járművek 10 ezer literes beépített víztartályokkal rendelkeznek, amelyek kialakítása meggátolja a túlnyomás, vagy a vákuum kialakulását. A tartályhoz csatlakozó Rosenbauer N25-ös vízszivattyú percenként 2500 liter vizet képes átszivattyúzni a jármű fecskendőjéhez (ismertebb nevén vízágyújához). Szükség esetén akár tűzoltóautóként is bevethető, sőt akár menet közbeni oltásra is képes. A vízszállítók Kiskunhalasra, Pécsre, Szarvasra, Mezőkövesdre, Szegedre, Debrecenbe, Egerbe, Kunszentmártonra, Szentendrére, Barcsra, Szegedre, Dombóvárra és Mátészalkára kerülnek.

Új vízszállítókat és e-Golfokat kapott a Katasztrófavédelem 3

Három létrás Iveco Eurocargót is vásároltak.

A Nógrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság egy duplafülkés változatot is kapott, melyben 7 ezer literes víztartály található. A szimpla fülkés változatokhoz hasonlóan ezt is elsősorban vízszállításra tervezték, azaz, elsődleges feladata a többi tűzoltóautó számára az oltáshoz szükséges víz biztosítása, de ettől függetlenül akár tűzoltóautóként is bevethető. 2019-ben várhatóan több ilyen duplakabinos vízszállító érkezhet a Katasztrófavédelemhez.

A forgalomba állított járművek között volt még három konténeres Renault teherautó is, melyek Kiskunfélegyháza és Encs tűzvédelmében vesznek részt. Emellett a Katasztrófavédelem három új, létrás Iveco Eurocargo-t is kapott, amelyek kétféle – 32 és 42 méteres – mentési magassággal rendelkeznek. Ezek Tiszaújvárosban, Szentendrén és Jászberényben teljesíthetnek szolgálatot.