Nagy a mozgolódás a Paccar-csoporthoz tartozó gyártó háza táján: hat hónapja legördült az egymilliomodik Peterbilt a gyártószalagról, nemrég pedig megkezdődött annak a csőrösnek az összeszerelése, melyben kihozták a maximumot a sofőr számára rendelkezésre álló élettérből. Felmerül a kérdés, hova lehet ezt fokozni, hiszen az amerikai távolsági nyerges vontatók amúgy is jóval tágasabbak európai társaiknál.

A gyártó szériagyártású 579-es modellnél alkalmazott néhány trükköt, hogy a sofőrök a lehető legnagyobb kényelemben tölthessék munka-, illetve pihenőidejüket. A modellváltozat az Ultraloft elnevezést kapta, utalva ezzel a kabin fölé épített magas tetőre. A magasításnak köszönhetően sokkal több tárolórekesz áll rendelkezésre, emellett a belmagasság is nagyobb lett. A padló és a mennyezet közötti távolság például több mint 2,43 méter, ami jelenleg kategóriaelsőnek számít.

A hatalmas beltérnek köszönhetően bőséges, összesen mintegy 2 ezer literes tárolókapacitással gazdálkodhatnak a sofőrök a fülkében. Az egyik polcra még egy 32 literes mikrohullámú sütő is beépíthető, ami jól jöhet a hosszabb pihenőknél. Nem lehet szó nélkül elmenni az ágyak mellett sem, hiszen a megfelelő  hálóhely kulcsfontosságú az amerikai nyerges vontatóknál. Az alsó 216, míg a felső ágy 208 centiméter hosszú. A felsőt ráadásul alapból ellátják egy kis létrával, melyet az ágykeretből lehet kihajtani.

Ezeknél a járműveknél nem ritka, hogy akasztós szekrény is rendelkezésre áll a kabinban. Nincs ez másképp a Ultraloftnál sem, melyben egy 106 centiméter magas integrált gardrób kapott helyet. Opcionálisan a Peterbilt polcokat is kínál hozzá, így a tárolóhely teljes mértékben az egyéni igényekhez szabható. A gardrób alá egy fagyasztóval ellátott hűtőt építettek be, de akad itt a dobozos italok hűtésére szolgáló hűtőfakk is, mely hűtőszekrény alól húzható ki.

A gardróbbal szemben, fülke másik oldalán egy kisebb munkaállomást alakítottak ki. A kihúzható asztalon számítógépezni, de akár étkezni is lehet. Ugyancsak ezen a részen helyezték el a fűtés, a légkondicionáló, a belső világítás, illetve az ajtók nyitását és zárását szolgáló kezelőkonzolokat is. Annak érdekében pedig, hogy a fülkében töltött pihenőidő minél szórakoztatóbb legyen, a belső falra még egy 81 centiméter átmérőjű síkképcsöves tévét is felszereltek.

Nemcsak a hatalmas térrel és a rendelkezésre álló komforttal büszkélkedhet ez a modellváltozat. A jármű ugyanis majdnem 1000 kilóval könnyebb és 2 százalékkal jobb aerodinamikai mutatókkal rendelkezik a sztenderd 579-eshez képest. Az első 579 Ultraloft az oklahomai székhelyű Freymiller Truckingnál állt forgalomba, de várhatóan egyre nagyobb darabszámban bukkan majd fel a tengerentúli országutakon.

Forrás: Peterbilt