Ahogy már korábban megírtuk a Vezessen, a Forma-1-es csapatok jelentős része igyekszik minél hamarabb letudni az új szabályok által előírt kötelezettségei egy részét, azaz hogy a szezon során négy (első) szabadedzésen ültessenek „ifjoncot” valamelyik autójukba.

Az már keddre világos volt, hogy az Aston Martinnál, a Ferrarinál, a Haasnál, a Mercedesnél és Williamsnél lesz ilyen csere a most következő Bahreini Nagydíjon, de mostanra kiderült, hogy a Red Bull Racing is meglépi a pilótacserét.

Mivel az energiaitalos csapatnál mindössze a Japán Nagydíjon mutatkozott be a frissen előléptetett Cunoda Juki, így értelemszerűen nem ő, hanem a szuzukai győztes, az egyéni világbajnokságban mindössze egy pont hátrányban lévő címvédő, Max Verstappen áll félre egy edzés erejéig.

A négyszeres bajnok helyére érdekes módon egy másik japán, a 2022-23-ban a Forma-2-ben, tavaly óta a Super Formulában vezető neveltjük, Ivasza Ajumu ül majd.

Önmagában nem lenne furcsa, hogy a Red Bull az egyik neveltjét veti be, ám úgy már érdekesebb a dolog, hogy az F1-es bemutatkozáshoz egyértelműen közelebb áll egy másik ifjoncuk, a brit–svéd Arvid Lidblad – igaz, lehet, hogy az egyelőre még csak 17 éves pilótát szándékosan tartogatják későbbre, hogy az idény vége felé komolyabban is felmérhessék, lehet-e az egyelőre nem remeklő Liam Lawson utódja 2026-ra.