Noha a hétvége elején biztató tempót diktált a Ferrari, a kísérleti jelleggel erre a hétvégére megvariált gumiszabályok miatt azonban ezt nem tudta eredményre váltani az olasz istálló a Forma-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén. Charles Leclerc úgy, hogy épphogy továbbjutott a Q2-be, Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) mellé ért oda a harmadik sorba, míg a másik Ferrarival Carlos Sainz a 11. helyen esett ki.

Leclerc majdnem négy tizedmásodpercet kapott a pole-pozíciós Lewis Hamiltontól, ami sokkolta is a monacóit – szerinte ez a különbség azt bizonyítja, van még mit tennie a Ferrarinak. „Őszintén szólva nem érzem magamat valami nagyszerűen, mert magával a körrel elégedett voltam, de ránéztem a kijelzőre, és erre kiderült, hogy hatodik hely” – idézi a szavait a Motorsport Week.

„Igen, a negyedik hellyel bezárólag minimálisak a különbségek, de az első hármas nagyon elöl van, ráadásul egy ilyen pályán, így nagyon sok dolgunk van még” – folytatta a Leclerc, aki a McLaren fejlődésére is kitért: „Ma a McLaren bebizonyította, hogy nagy lépést tettek meg előre, hiszen ennek a pályának a karakterisztikája lényegesen eltér a silverstone-i pályáétól.”

F1: Kifogott az új szabály a Ferrarin 2

Charles Leclerc (Fotó: Rudy Carezzevoli/Formula 1/Getty Images)

Ugyan a Ferrari tartja továbbra is a negyedik helyet a csapatbajnokságban, az elmúlt hétvégéken lemaradt a Mercedes és az Aston Martin mögött – és Leclerc szerint a mostani állás teljesen reális képet ad arról, hogy áll a Ferrari az erősorrendben. „Most úgy tűnik, hogy a McLaren, a Mercedes és a Red Bull stabilan előttünk van, ha az előző három versenyből indulunk ki. Muszáj dolgoznunk ezen, mert minden hétvégén csak veszítjük a pontokat” – kongatta a vészharangot Leclerc.

A Q2 végén mindössze két ezredmásodperccel hoppon maradó Sainz egyértelműen az alternatív gumikiosztást okolta a kiesésért. Mint ismert, ezen a hétvégén a Pirelli két szettel kevesebb gumiabroncsot biztosított a csapatoknak, egyúttal azt is meghatározták, hogy az időmérő első, második, illetve harmadik szakaszában a kemény, a közepes, végül pedig a lágy gumikat kell használniuk – a Ferrari pedig már a korábbi hétvégéken sem boldogult a paletta közepén található, sárga oldalfalú Pirellikkel.

„Nem a legjobban, mert nyilvánvalóan szomorú vagyok amiatt, hogy idén először maradtam le a Q3-ról. Márpedig, ha volt időmérő edzés, amin volt erre esély, akkor az ez volt, a közepes gumikon ugyanis soha nem éreztük jól magunkat” – magyarázta Sainz a Formula1.com-nak. „Mindig nehézséget okoz nekünk, hogy felmelegítsük azokat, de sajnos ezeken kellett teljesítenünk a Q2-t, és ennek megittuk a levét.”

„Egész hétvégén furcsán éreztem magamat a hosszabb etapokon különösen az első szektorban valamilyen oknál fogva, ráadásul még nehezebb volt, mint a kemény abroncsokon” – ecsetelte a Ferrari gumikezelési problémáit a RaceFans hasábjain.

F1: Kifogott az új szabály a Ferrarin 4

Carlos Sainz (Fotó: Jakub Porzycki/NurPhoto)

A spanyol hozzátette, a szabadedzéseken produkált hosszabb etapok bizakodásra adnak okot a vasárnapi versenyt illető, mindig van azonban egy de… „Optimistán tekintek előre, fel is zárkózhatunk, ezen a pályán viszont nehéz előzni, de megpróbáljuk a legtöbbet kihozni belőle” – nyilatkozott az esélyekről közvetlenül az időmérő után.