A Forma-1-es Mexikóvárosi Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk hétfőn este 19 órától a YouTube-csatornánkon!
Végig pontszerző helyen haladt a Forma-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, mégsem látta meg a kockás zászlót Fernando Alonso, öt körrel a leintés előtt ugyanis felmondta a szolgálatot Alpine-jában a Renault-motor.
„A 14-es autóval mindig megbízhatósági problémák vannak” – konstatálta a kétszeres világbajnok. „Húsz körrel a vége előtt elveszítettem az egyik hengert, ami miatt öt hengerrel és 20 százalékkal kevesebb motor erővel folytattam. Korábban húsz másodperccel voltam a McLarenek és a csapattársam előtt, úgyhogy addig a bizonyos pontig kivételes versenyt futottam.”
„Tempó szempontjából szerintem az austini és a mostani versenyem volt a legjobb” – tette hozzá Alonso. „Idén 60 pontot veszítettem, és ha hozzáadjuk ezt a hatot, már 66-nál tartunk. Ebből pedig nyilván másoknak származik előnyük, ezáltal két pozícióval előrébb futnak be, mint kellene.”

Fernando Alonso és Karel Loos, az Alpine versenymérnöke
„Egyszerű elképesztő, hogy gyakorlatilag minden versenyen csak egy-két autó áll ki, de a 14-es mindig közöttük van. Azt hiszem, öt motor állt meg alattam az idén: Ausztráliában az időmérőn volt probléma, Ausztriában pedig elkezdeni sem tudtam a versenyt. Eddig 19 [sic! 20 – szerk.] verseny vagyunk túl, ennek nagyjából az 50 százalékon pedig nem szereztünk annyi pontot, mint amennyit érdemeltünk volna. De nem tehetünk semmit.”
A RaceFans hasábjain Alonso azt is felelevenítette, utoljára akkor volt ennyi megbízhatósági gondja, amikor a McLaren-Hondánál versenyzett [2015 és 2017 között, 2018-ban már Renault-motorokat használt a csapat – szerk.]. Akkoriban a spanyol futamai leginkább a kirohanásairól maradtak emlékezetesek: a 2015-ös Japán Nagydíjon, azaz a Honda hazai futama közben, a csapatrádión – mindenki füle hallatára – minősítette „GP2-es motornak” a japánok termékét.
„A Hondával az első évünkben 72 helynyi rajtbüntetésünk volt az év végére, most is hasonló a helyzet. Akkoriban viszont mindkét autó megállt, de idén csak a 14-es” – hangsúlyozta álláspontját.
Frustration for Alonso but the Spaniard still found time to thank the crowd #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/UreEBhiLk8
— Formula 1 (@F1) October 30, 2022
Alonso az év végén távozik az Alpine-tól, a következő évben pedig az Aston Martin színeiben tér vissza. A 41 éves versenyző úgy véli, sok munka vár a Renault-ra a télen. „Egyszerűen nem képes befejezni a futamokat a motor. Ez nem balszerencse, amikor hat vagy hét motorcserére van szükség, mint nálunk, azért, mert nem érünk célba” – zárta gondolatmenetét.
