A Forma-1-es Magyar Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk hétfőn este 19 órától a YouTube-csatornánkon!

Emlékezetes győzelmet aratott Max Verstappen a Hungaroringen, a Red Bull hollandja a tizedik helyről rajtolva nyerte meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat. Számos tényező kellett ehhez, többek között a Ferrari taktikai vaksága, melybe az energiaitalosok is kis híján beleszaladtak.

“A rajtrácson változtattunk a stratégián” – mesélte a leintést követően Christian Horner csapatfőnök. “A rajtrácsra menet mindkét pilóta küszködött azzal, hogy felmelegítse a keményebb gumikat.” Verstappen és Sergio Perez egyébként sok más versenyző mellett el is fékezték abroncsaikat a 2-es kanyar féktávján a rajtrácsra kivezető körön.

“Lágy gumikon hajtottunk a célegyenesbe, majd úgy volt, hogy a futamot a kemény gumikon kezdjük” – tette hozzá Horner. Később ezek babráltak ki a ferraris Charles Leclerc-rel is, azonban a Red Bull még időben lépett. “Ezért váltottunk a rajtrácson a körülményeknek megfelelően, az esővel a levegőben. A lágy gumik pedig sokkal tovább bírták, mint gondoltuk. Ezen a ponton elköteleztük magunkat a két kiállás mellett és a lágy-közepes-közepes taktikát követtük.”

“Néha ki kell dobni az adatokat az ablakon és meg kell nézni, milyen az idő és a hőmérséklet. Meghallgattuk a pilótákat, akik panaszkodtak, hogy nem tudják felmelegíteni a rajtrácsra menet a lágy gumikat. Ekkor mondtuk, hogy oké, most megváltoztatjuk a stratégiát” – mesélt a döntéshozás pillanatairól a csapatfőnök.