A Mercedes sokkolta a paddockot a téli tesztelés második napján, amikor az ellenfelek azt látták, hogy a bajnokcsapat autóján a pilóta a kormány előre-hátra mozgatásával menet közben állít a kerékszögön.

Mint kiderült, a DAS (dual axis steering – kettős tengelyű kormányzás) névre hallgató megoldást a Mercedes a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) folyamatos tájékoztatása mellett fejlesztette, így a bajnokcsapatnál bíztak annak szabályosságában, de a végleges, hivatalos választ csak az első versenyhétvége – amely az Ausztrál Nagydíj helyett végül az Osztrák Nagydíj lett – versenybírói adhatták meg valamelyik rivális óvása nyomán.

A Red Bull nem is tétlenkedett, miután a múlt pénteken a második szabadedzésen Valtteri Bottas élesben is használta a rendszert, a Milton Keynes-iek estére be is adták az óvást, a stewardok pedig néhány órával később meghozták a döntésüket, a DAS-t szabályosnak találták.

A Red Bull számára így is, úgy is jó lett volna, ha szabálytalan a rendszer, a Mercedestől vesznek el egy fegyvert, romlik, ha szabályos, ők is felvehetik az arzenáljukba.

Pontosan erre is készülnek, sőt.

„Sok pénzt fektetünk ebbe” – erősítette meg a csapatfőnök Christian Horner a Servus TV hétfő esti műsorában. „Most, hogy már tudjuk, szabályos a dolog, lehet, hogy mi még extrémebb megoldást is keresünk” – tette hozzá.

Nagy kérdés, hogy mikorra készülhet el a Red Bull saját változata, hiszen a rendszer 2021-től már garantáltan nem lesz szabályos, a jelenlegi versenynaptár pedig mindössze a szeptember 6-i Olasz Nagydíjig tart. Persze könnyen lehet, sőt, valószínű, hogy a Red Bull mérnökei nem most állnak neki a tervezésnek, minden bizonnyal előrehaladott szakaszában jár a fejlesztés, amit már rögtön a DAS felfedezése után, február végén elkezdhettek.

Forrás: Servus TV
Kép(ek) forrása: Getty Images