Napsütéses időben, 37 fokos aszfalt- és 20 fokos levegőhőmérséklet mellett zajlott le az idei év harmadik, a Forma-1 történetének ezredik időmérő edzése a sanghaji versenypályán a 2019-as Kínai Nagydíjon. Az időmérőn csak 19 autó vett részt, ugyanis a harmadik szabadedzés végén Alexander Albon csúnyán összetörte a Toro Rossót. A thai színekben versenyző pilótának nem esett baja.

A Q1-ben Robert Kubica volt az első, aki a pályára hajtott a Williamsszel. A lengyel egy 1:37,421-es idővel nyitotta a sort, az első mérvadó kört azonban Charles Leclerc futotta a Ferrarival, a monacói 1:34,069-et ment.

A csapattárs Sebastian Vettel egyből lenyomta Leclerc-t fél másodperccel, de Vettel is bő négy tizedet kapott Lewis Hamiltontól, aki szintén ennyit kapott a csapattárs Valtteri Bottas Mercedesétől. Max Verstappen elsőre egy harmadik időt érő kört futott a Red Bull-lal. Az első felfutás után Bottas, Hamilton, Verstappen, Vettel, Nico Hülkenberg, Romain Grosjean, Danyiil Kvjat, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo és Pierre Gasly volt az első tíz sorrendje. Leclerc a 11. helyig csúszott vissza.

A végső tűzijátékra a mezőny nagy része kifutott. Az első szakasz végén Leclerc feljött a második helyre, de Bottas idejét már nem tudta megverni. A balesetező Albon mellett kiesett a Racing Point versenyzője, Lance Stroll, valamint a két Williams, George Russell, Robert Kubica sorrendben. Antonio Giovinazzi nem futott mért kört, az Alfa Romeo olasz pilótája az első szabadedzés után az időmérőt is kihagyta.

Lance Stroll

A Q2-ben elkezdődött a taktikázás, a nagycsapatok pilótái – Gasly kivételével – igyekeztek a közepes keveréken megfutni a továbbjutásra elegendő időt. Sergio Perez ért körbe először a második szakaszban, de a mexikói körideje gyorsan a ranglista hátsóbb régióiba került. Az első körök után Bottas Mercedese fél másodperccel verte Vettelt, aki egy tizeddel volt jobb a csapattárs Leclerc köridejét. A negyedik helyre Verstappen került, míg Hamilton a másik Ezüstnyíllal mindössze csak az ötödik lett, majd kilenc tizeddel elmaradva finn márkatársától.

Nico Hülkenberg állt ekkor az utolsó továbbjutó helyen, de csak két ezreddel ment jobbat a Renault németje, mint a 11. helyen álló Sergio Perez a 11-es autóval.

A második szakasz legvégén Hamilton megverte Bottast, 1:31,637-es ideje egy tizedmásodperccel volt jobb, mint a finné. A legjobb tízből végül kicsúszott Danyiil Kvjat a Toro Rossóval, Perez a Racing Pointtal, Kimi Räikkönen az Alfa Romeóval, valamint a két McLaren Carlos Sainz, Lando Norris sorrendben.

A Q3-as első felfutás után Bottas vezetett egy 1:31,563-as körrel, mögötte Hamilton lemaradása csak 7 ezredmásodperc volt, míg a virtuális rajtrács második sora ekkor Vettelé és Verstappené volt, akit csak 13 ezred választott el Lerclerc-től.

A fináléra mindenki felcsavarta a motorokat és új gumikat tett fel. Hamilton végül nem tudott javítani a körén, Bottas azonban 16 ezredet tovább faragott idején. A második sor a Ferrarié lett Vettel-Leclerc sorrendben, míg a harmadikban a Red Bull duója állhat Verstappen-Gasly sorrendben. A sormintát folytatva a negyedik sor a Renault-é, az ötödik pedig a Haas-Ferrarié.

Bottas idei első, pályafutása hetedik pole-pozícióját szerezte Kínában, az ezredik F1-es időmérőn.

A 2019-es Forma-1-es Kínai Nagydíj vasárnap reggel 8.10-kor kezdődik.

Forrás: Fotó: Europress, Getty Images