A Red Bull a múlt hétvégi Német Nagydíjra hátrasorolásos büntetést vállalt Daniel Ricciardóval, hogy a csapat számára előnyös Hungaroringen a lehetős legjobb helyzetből indulhasson majd az ausztrál, ráadásul a hockenheimi pályán előzni is volt lehetőség, így még ott is lett volna keresnivalója.

Péntekre Ricciardo autójába új mozgásienergia-visszanyerő (MGU-K), energiatároló és vezérlőelektronikai egység került, az ezekért járó büntetésekkel már garantált volt, hogy a mezőny végéből indul majd. Elég egyértelműnek látszott, hogy szombatra az erőforrás többi részelemét is újra cserélik, hiszen hátrébb már nem kerülhetett volna az ausztrál, ám ez mégsem történt meg, a Renault nem adott friss belső égésű motort, turbót és hőenergia-visszanyerőt (MGU-H).

A Red Bullnál nagyon nem vették jó néven a dolgot, amikor az elmaradt cserékről kérdezték a csapatfőnököt, Chrsitian Hornert, így felelt:

“Ezt a Renault-tól kellene megkérdezni. A normál stratégia az lett volna, hogy mindent cserélünk, amit csak lehet.”

Az év végi válás miatt alapvetően nem túl jó viszonyt a kihagyott cserelehetőség mellett tovább terhelte, hogy Ricciardo végül motorhiba miatt esett ki a Német Nagydíjon.

A Renault-főnök Cyril Abiteboul így magyarázta a hockenheimi döntést a Motorsport.comnak:

“Először is rá kell jönnünk, mi történt. De a belső égésű motor cseréje nem volt indokolt. Persze, a verseny után már könnyű okosnak lenni, át lehet gondolni a forgatókönyveket, de ugyanolyan ez, mint a versenystratégia, száraz vagy vizes gumi, meg minden. Viszont amikor meg kellett hoznunk a döntést, az akkor rendelkezésre álló információk alapján egyáltalán nem volt indokolt a csere. Motorhibák pedig bármikor előfordulhatnak, akár új motorral is, ahogy sajnos volt is már erre példa korábban.”

“Az új motor sem jelentett nagyobb biztonságot, mint a régi, szóval először érdemes lenne kideríteni, mi is történt, mielőtt levonjuk a következtetéseket.”

F1: A Renault szívatja a Red Bullt? 1

Abiteboul határozottan cáfolta, hogy a szűkös raktárkészlet miatt nem adtak Ricciardónak új elemeket, azt mondja, a fejlesztési menetrend miatt lett volna kár Hockenheimben új belső égésű motort beszerelni:

“Nincs gond a készlettel. De elsősorban a C specifikációra koncentrálunk, és jelenleg épp az átmeneti időszakban vagyunk, szóval érdemesebb megvárni a C specifikáció elérhetőségét. Másrészt amúgy is bőven volt még kilométer a régi motorban, és volt még egy korábbi darab is, amikkel együtt már ki lehetett volna húzni az új specifikációig, azzal pedig a szezon végéig.”

“Nyilván utólag, tudva, amit tudunk, ez már nem hangzik jó válasznak, de hát utólag könnyű okosnak lenni.”