Ahogy idén már több helyszínen, a 2018-as Brit Nagydíjra a silverstone-i pályára is kijelöltek egy harmadik DRS-zónát, azonban ennek különlegessége, hogy nem egyenesen fekszik, hanem az igen tempós első kanyarban nyithatják a hátsó szárnyat, akik akarják-merik.

A fordulás közben ugyanakkor komoly rizikót jelent a leszorítóerő csökkentése, a haasos Romain Grosjean csúnya autótöréssel demonstrálta is ezt a Brit Nagydíj első szabadedzésén, amikor a kelleténél egy pillanattal később zárta a szárnyat.

Amikor a világbajnokot, Lewis Hamiltont kérdezték arról, nehéz-e az első kanyarba helyezett DRS-zónát “használni”, így felelt:

“Nem nehéz, nem, inkább értelmetlen és simán veszélyes. Régebben (az edzéseken és az időmérőn) bárhol használhattuk a DRS-t, nekünk kellett aktiválni és kikapcsolni, de ezt betiltották, mert sokan kicsúsztak.”

A címvédő hozzátette, előre látta, hogy baleset lesz az első kanyarban, mondta is a Mercedes csapatigazgatójának, Ron Meadowsnak, hogy jelezze a dolgot a versenyigazgató, Charlie Whiting felé.

“Emlékszem, hogy tegnap (csütörtökön) a megbeszélésen mondtam, hogy Ron, beszélned kéne Charlie-val, mert ott valaki bukni fog. Észbontó tempóval érkezünk az 1-es kanyarba. Erre mi történt ma? Hát, én szóltam! Egyszerűen nincs szükség ott a DRS-re. Mármint megoldjuk, de ha valakinél nyitva marad az időmérőn, akkor baleset lesz, szóval felesleges veszélyforrás.”

A Motorsport.com egyébkét úgy tudja, hogy a tévés nyilatkozat ellenére Hamilton a péntek esti versenyzői értekezleten nem hozta fel a témát.

Grosjean balesete kapcsán az edzések után haasos csapattársa, Kevin Magnussen, valamint a Toro Rossó-s Pierre Gasly is elárulta, hogy hajszálon múlott, hogy ugyanúgy járjanak, mint a francia.

A Toro Rossó-s Brendon Hartley kérdésre úgy becsülte, hogy egyébként nem lehet túl sokat nyerni a nyitott szárnnyal az első kanyarban, talán egy tizedet hoz a DRS használata.