Egy versenyhétvégéig használhatta a Ferrari a Spanyol Nagydíjra készített visszapillantó tükreit, az FIA már Barcelonában világossá tette, hogy Monacótól nem lehet használni az újítást. Noha korábban éppen az FIA engedélyezte a visszapillantó tükrök glóriára való felszerelését, azzal nem számolt a szövetség, hogy egyesek ezt akár aerodinamikai előnyszerzésre is használhatják.

Márpedig a tükör fölé szerelt kiegészítő szárnyakkal a Ferrari nem is titkolta, hogy a “láthatóság javítása” mellett más céljai is lehettek a fejlesztéssel. A spanyolországi dádá után csütörtökre meg is érkezett az új technikai direktíva, amely bezárja a Ferrari által kihasznált kiskaput.

A direktíva értelmében továbbra sem tilos a tükröket a glóriára szerelni, de csak kis méretű, a tükör belső belső felén vagy alján bekötött rögzítéseket lehet használni. Az FIA mostantól terheléses tesztekkel ellenőrzi majd, hogy egy rögzítés valóban rögzítő szerepet tölt-e be.

Az FIA gyakorlatilag előzetes szűrőt vezet be: a szövetség azt tanácsolja a csapatoknak, hogy az új ötleteikkel kapcsolatban előbb egyeztessenek az ellenőrökkel, elkerülendő, hogy esetleg feleslegesen gyártsanak le valamit.

Nikolasz Tombazisz, az FIA együléses autókért felelős technikai igazgatója szerint “elfogadható, hogy a csapatok úgy tervezik meg a tükröket, hogy minimalizálják az aerodinamikára gyakorolt hatásukat”, de ugyanígy aerodinamikai előnyszerzésre sem lehet felhasználni őket.

Pontosabb, részletesebb előírásokat a 2019-es szabályzat is tartalmaz majd.