A hétvégi Spanyol Nagydíj után a Forma-1-es mezőny nem hagyta el Barcelonát, hiszen kedden és szerdán a spanyol pályán zajlik az első 2018-as idény közbeni teszt (a második nálunk lesz a Magyar Nagydíjat követően).
A keddi napon 10 csapat 12 autója és 13 pilótája körözött, a leggyorsabb a Red Bull-os Max Verstappen lett, aki késő délután érte el 17:528-as idejét a szuperlágy Pirelliken. A holland a renault-s Carlos Sainzot taszította le az élről, ám a spanyol két fokozattal lágyabb keveréken, a hiperlágyon ért el a maga legjobbját. Mögöttük a ferraris Sebastian Vettel és a haasos Romain Grosjean sorakozott.
That’s us completed our Tuesday run plan at @Circuitcat_eng. Solid day in the @Haas_Automation #VF18 for @RGrosjean with 129 laps set. P4 with a best lap of 1:18.449. #HaasF1 pic.twitter.com/BHI7S7j6ss
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 15, 2018
Az időket persze nem érdemes nagyon boncolgatni, hiszen nem tudni, ki milyen programot vitt, épp milyen fejlesztést próbált ki milyen beállítások és üzemanyagmennyiség mellett. A megtett távok sem olyan beszédesek már, mint télen, hiszen mostanra mindenütt elég jó a megbízhatóság, szinte minden csapatnál összejött kedden nagyjából két versenytáv.
A Toro Rossónál azért akadt egy kis gond, az indonéz Sean Gelael csak 50 kört tudott összehozni, miután a nap közepén elővigyázatosságból Honda-motort cseréltek az autójában.
A Mercedesnél Lewis Hamilton az idényben bevetni sem szándékozott szuperkemény gumin futotta legjobbját, ugyanakkor az FIA felkérésére érdekes lámpák kerültek fel az autójára, ha minden jól megy, jövőre már a teljes mezőnyben használják majd az esőben fokozott láthatóságot biztosító LED-csíkokat.
It's LIT ⚡️ #F1Testing pic.twitter.com/TeL88iGy8J
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 15, 2018
A McLaren és a Force India két-két autóval dolgozott, ugyanis most ők végzik a Pirelli gumifejlesztési tesztjét. A McLarennél három pilóta vezetett, a gumis munkán Lando Norris és Oliver Turvey osztozott.
