A Mercedes motorja a V6-os turbós hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta a többi gyártóé előtt jár, az elmúlt négy évben győző stuttgarti gyártó pedig az idei évre is növelte az egység teljesítményét, ráadásul az időmérőre van egy különleges üzemmódjuk is.

Bár a vasárnapi Ausztrál Nagydíjat végül nem a pole-ból induló Lewis Hamilton nyerte (elszámolták magukat a boksztaktikával, az Albert Parkban pedig nagyon nehéz előzni, sőt követni is egymást), a Red Bull motorsportfőnöke szerint nem kérdés, hogy melyik csapat lesz idén a bajnok, Helmut Marko úgy véli, a Mercedes fölénye megingathatatlan.

“A Mercedes csak játszik a mezőnnyel. A különböző motorüzemmódokkal eldönthetik, épp mennyire szeretnének elhúzni. De most mellényúltak, túl nagy az előnyük. Mondtam a Ferrarinak, hogy a Mercedesnek öttized az előnye, erre ők azt mondták, hogy nem is. Mindenkit bealtattak. Azzal a motorral a Mercedes verhetetlen. Más kategóriában vannak. A Red Bullnak jó az autója, ezért tudunk közel lenni, de a mostani motorszabályok mellett 2021-ig nem lesz változás” – magyarázta az osztrák Melbourne-ben.

Marko szerinte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és az F1-es szereplők összefogásával kellene elérni, hogy még 2021 előtt kiegyenlítsék a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda közti erőviszonyokat:

“Már a Ferrari is kezd ébredezni. Kezdenek rájönni, hogy a mostani motorokkal sosem fogják beérni a Mercedest. Motoregyenlőségre van szükség, mindig is azt ígérték. De a mostani motorok teljesítménye között sokkal nagyobb a különbség, mit 3 százalék. Szóval az FIA-nak most már lépnie kell.”

A McLaren-Renault versenyfőnöke, Eric Boullier is egyetért: “A Mercedes rögtön az elején nagyon versenyképes motorral állt elő, és igen nehéznek tűnik beérni őket. Úgy gondolom, hogy most már a Liberty és az FIA dolga, hogy olyan korlátozásokat vezessenek be, amelyek összerázzák a mezőnyt, hogy több autó lehessen versenyben.”