Míg a középmezőnybe igyekvő Caterham (a volt Team Lotus) már decemberre túl volt a kötelező törésteszteken, csütörtökön pedig elsőként mutatja majd be idei autóját, a másik két 2010-es újonc nem áll ilyen jól.

A tavaly nyárra gazdát cserélt HRT a télen komoly átszervezésen megy át, Spanyolországba költözik, a felfordulás miatt pedig jócskán hátrányba kerül, egyes spekulációk szerint még az első két évet is alulmúlva csak a 2011-es autóval kezdi majd a szezont.

Az utóbbi értesülést ugyan cáfolják, de a csapat egy szóvivője a hétvégén elismerte, hogy “kritikus lemaradásban” vannak.

“A pletykák, miszerint az első futamokon a 2011-es autóval indulunk majd, nem igazak. A terv, hogy a második teszten már ott leszünk az új autóval” – mondta a csapat képviselője. “Luis Perez-Sala (az új csapatfőnök) minden erejével az autóra és az átszervezésre koncentrál, és addig nem szeretne közleményeket, interjúkat adni, amíg minden a helyére nem kerül.”

“Az új tulajdonosok mindig is azt vallották, hogy előbb cselekedjünk, utána beszéljünk – és igyekezzünk a legőszintébbek lenni. Nagy munka vár ránk, de ha az elején egy kicsit küszködni is fogunk, a csapat új struktúrája sokkal szilárdabb, megbízhatóbb lesz majd.”

Ahogy a HRT, úgy a Marussia (a volt Virgin) sem viszi az új autót a jerezi tesztre, a tanácsadóként náluk dolgozó volt Renault-főnök, Pat Symonds nem titkolja, hogy a 2012-es modell igen sok munkát kíván.

“Mindig továbbviszünk valamennyit a régi autóból, de azt hiszem, ezúttal kevesebbet, mint általában. A felfüggesztés koncepciója teljesen más, de még a pedálok is különböznek. Talán ilyen keveset még sosem tartottunk meg a régi autóból, amióta ezzel foglalkozom” – mondta az angol mérnök az Autosportnak.

“A cél (az új autóval) a második teszt. De (a régivel) ott leszünk az elsőn is, mert Charles-nak (Pic, újonc) fontos, hogy minél többet vezessen és a csapatról is lerázzuk egy kicsit a rozsdát” – tette hozzá.