Egyrészt használhatják az FIA által pályázaton kiválasztott Cosworth erőforrásokat, gyárthatnak ennek alapján saját motort, vagy a mostani motorukt hangolhatják majd hozzá a 2010-ben érvényes műszaki előírásokhoz.
A Cosworth-opció lényege az olcsóság lenne, az FIA-elnök, Max Mosley szerint négy csapatra számolva egy 2 millió eurós belépési összeg után hároméves időtartam alatt szezononként nagyjából 5,5 millió euróba kerülne csak, szemben a mostani több tízmilliós motorköltségekkel.
Bár hivatalosan még nem tudni semmit, az Autosport értesülései szerint több mint a mezőny fele jelentkezett már vagy fontolgatja a Cosworthra való váltást. A függetlenek, a Williams és a Force India érdeklődése egyáltalán nem meglepő, ahogy a Red Bull két csapatánál is világos lenne a váltás, az viszont már sokkal izgalmasabb, hogy állítólag a Renault is a jelentkezők között van.
A francia gyártó legutóbbi, 2001-es F1-es visszatérése óta természetesen saját motorjait használta, bár a fejlesztések 2006 végi befagyasztása óta már nem dolgozott nagyon ezen a téren, számos alkalmazottat is elbocsátottak a viry-chatillon-i gyárból, a főnök, Flavio Briatore pedig többször hangsúlyozta már, hogy a motorokon lehetne a leginkább spórolni.
Az olasz nem egyszer háborgott már azon, hogy a riválisok a fejlesztés tiltása ellenére is tízmilliókat tapsoltak el az erőforrások a szabályok megkerülésével történt piszkálgatására, felborítva ezzel az erőviszonyokat, így nem elképzelhetetlen, hogy az F1-es projektre csak félszívvel költő Renault az olcsóbb megoldást választaná.
A csütörtöki határidő lejárta után az FIA Motorsport Világtanácsa pénteken ül össze Monacóban, ahol a motorok kérdése mellett a Forma-1 költségeinek csökkentésére vonatkozó egyéb változtatásokról, és a csapatok által előterjesztett javaslatokról is döntenek majd.





