Versenypálya rekordidő alatt
Az immár 24. alkalommal megrendezésre kerülő Forma-1-es Magyar Nagydíj megszületésének története már legenda. A tervezett városi pálya helyett végül Mogyoród mellett épült meg a keleti blokk első F1-es pályája. Az építést 1985. október 1-jén kezdték, és 8 hónap elég volt az átadásig. Állami beruházásról lévén szó, a tervezését is központilag szervezték, a tervezők az Aszfaltútépítő Vállalat mérnökei, Papp István és Gulácsi Ferenc voltak.
A Forma-1 mezőnye 1986. augusztus 10-én mutatkozott be hazánkban. A versenyt Nelson Piquet nyerte, Ayrton Sennát és Nigel Mansellt megelőzve, amit a helyszínen 200 ezer szurkoló izgult végig.
Ilyen volt eredetileg a Hungaroring:
Katlanszerű természeti adottságai miatt lapostányérnak is nevezett pálya (a nézők a tányér szélén ülnek és szinte az egészet belátták) hossza eredetileg 4014 méter volt, ami csak rövid ideig maradt így. 1989-ben megtörtént az első átalakítás. Kivették a 3. kanyart követő sikánt, ezzel próbáltak egy újabb előzési helyet adni a 4., később Mansellre keresztelt kanyar előtt. 1998-ban kissé módosítottak a célegyenesen, így némiképp nőtt a Hungaroring hossza.
Hosszabb célegyenes
A Nemzetközi Automobil Szövetség javaslatára 2003-ban komolyan hozzányúltak a mogyoródi ringhez. Egymilliárd forintot elköltve 202 méterrel meghosszabbították a célegyenest (ami most 789 méter hosszú) illetve szűkebbre vették a kijárati kanyart, hogy megkönnyítsék az előzést. Ugyanakkor a Hungaroring másik végén a 14-es kanyar átalakításával újabb előzési pontot alakítottak ki. Az új pálya hossza 4381 méterre növekedett.
2001-ben a Minardival Alonso még messze volt Schumachertől
Tavalyi átalakítások
Az tavalyi évben is történt pár átalakítás a pályán, amelyek nem túl izgalmasak, de akár a versenyt is befolyásolhatják. 14-es kanyarban új aszfaltozott bukóteret építettek ki, de ennél izgalmasabb az ugyanott kialakított 75 m hosszú műfűbetét. Ha a pilóták túlságosan kiszélesítik a kanyart, a versenyautó könnyedén megcsúszhat rajta.
Nem ildomos túl nagy tempóval “átdobni” a versenyautót a 6-7-es kanyar sikánján sem, ahová 12 cm-es íves felületű betoncsíkokat helyeztek, ami több mint az F1-esek hasmagassága. Könnyedén lebonthatják a kocsi alját, ahogy egy tette azt 2001-ben is egy túl magasra épített rázókő David Coulthard McLarenjével.
A meglévő rajtrács elé 4 db rajthelyet festettek, hogy a pole pozíció 10 méterre kerüljön a rajtlámpától.
1:19.071 – A leggyorsabb autó a Hungaroringen:
Torony lifttel:
Az évek során a pályával együtt változtak a kiszolgálóépületek, és a bokszok is. 2001-ben adták át az úgynevezett Millennium-tornyot. A négyszintes épülettel egy időben hat új bokszot alakítottak ki, a rajtrácsot húsz méterrel hátrébb festették fel, a célegyenes fölött átívelő gyalogoshidat pedig 30 méterrel az első kanyar felé tolták.
A 2003-as átalakításokkor az új célegyenes miatt az építők áthelyezték a régi főbejáratot és egy új útvonalon, a pálya alatt kialakított alagúton át is el lehetett elérni a paddock részt.
Tavaly a csapatok igényei miatt 16 darab új boksz épült, és ezzel párhuzamosan 2500 négyzetméterrel kibővült a kamionoknak, mobil épületeknek helyet adó depó-rész is. Így már kényelmesebben elférnek az akár többszintes épületek is. Új étteremmel, zuhanyzókkal, WC-kkel, személy- és teherliftekkel bővült a magyar versenypálya infrastruktúrája.
További fantasztikus archiv fotók a