A témát az F1-es csapatok műszaki vezetőiből álló Technikai Munkacsoport tárgyalja majd, de az emelés nem rendelkezik osztatlan támogatással.
“Örömmel tárgyalunk a dologról, de a KERS bevezetésének egyik érdekes kihívása, hogy hogyan is lehet minél kisebb tömegnövekedéssel megoldani. A tömegkorlát emelését alaposan meg kell fontolni. Mi olyan technológiát szeretnénk, amely sok energiát tudna összegyűjteni és tárolni alacsony tömeg mellett. Bár mindannyiunknak könnyítene a dolgán, de úgy gondolom, hogy épp a műszaki kihívás veszne el” – mondta a Honda csapatfőnöke, Ross Brawn.
“Jövőre amúgy is egyszerűsödik a kasztni, ezzel már eleve lehet majd egy kicsit spórolni” – tette hozzá.
Red Bull-os Geoff Willisis hasonlóan látja a helyzetet:
“Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy sok autó lenne túlsúlyos. Szeretnénk jó érveket hallani amellett, hogy miért is szükséges az emelés. Mi egyértelműen azt feltételzve dolgozunk, hogy nem lesz emelés.”
A BMW-vezér, Mario Theissen örülne a súlyhatár emelésének, de ha nem történik meg, akkor is ugyanúgy dolgoznak majd:
“Nekem mindkét megoldás megfelel. Ha a súlyhatár a mostani értéken marad, akkor elég nehéz lesz a ballaszttal dolgozni. Ha megemelik, akkor is ugyanaz érvényes mindenkire, de újra lehet az egyensúllyal játszani” – magyarázta a német szakember.





