A 2011-es Genfi Autószalonon bemutatott Lamborghini Aventador 1:18-as változatán – amelyet bő egy éve Nürnbergben láthattunk először – egyszerre látható az alkotók üzenete, a matador és a bika között lévő feszültség, az arénákban tomboló érzelem és a kimért, rideg profizmus, amivel az Autoart megalkotta. Minden egyes részlete hihetetlenül közel áll a tökéleteshez. Alig hiszem, hogy a Pagani Huayra-nál tovább is mennek ezen a szinten.
Hát ez itt meg micsoda?
Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)
Istálló





Nincs limitáció, csak sorszám. Ez itt éppen a 203-as darab, az alján is van egy kis kézzel írt plakett. Jár hozzá kis ismertető is, de nagy kár, hogy az ajtónyitó kimaradt
Bikaviadal? Aventador? Mi?
Több kategóriába sorolhatóak a bikaviadalok, az egyik közülük a corrida de toros, tehát az “igazi” bikaviadal. Ebben, hagyományosan három, díszes, középkori stílusú egyberuhába öltözött matador (leölő) küzd meg két-két komoly szabályrendszer szerint az erre a célra tenyésztett és felbőszített, 4-6 éves bikával.
Ahogyan elődjét, a Murcielagót, az Aventadort is egy híres bikáról nevezték el, ami Don Celestino Cuadri Vides istállójából származott és népszerűségét egy zaragózai, véres és erőszakos csata során szerezte. Így érdemelte ki, hogy nevét egy Lamborghini kapja.
Kifogástalan külső
A Giallo Orion nevű fényezés szerintem az egyik legjobb választás, hiszen majdnem olyan dögös, mint a matt fekete, csak kicsit kevésbé elegáns, mint a fehér és nagyjából olyan feltűnő, mint a babakék. Nem utolsó sorban a szemcseméret és a fényezés minősége is kiváló, valamint jól rímel rá a féknyergek és a beltér sárgája. A fekete műanyagbetéttel hangsúlyozott rácsozás természetesen mindenhol nagyon vékony, apró szemű, lyuggatott és a nagy felület ellenére nincs egyik alatt sem állagát óvó plexilap, mint a Lexus esetében. Hátul még egy kis törés is van bennük, ahogyan az igazin is és ahol kell, ott természetesen kikandikál mögüle a hűtő is.
Szemből a fényszórók nagyon aprólékos kidolgozásának köszönhetően rendkívül szúrós a tekintete, a vetítőlencse előtt kettéágazó LED-csík és az index apró fénydiódái is jól kivehetőek. A hátsó lámpák már nem annyira realisztikusak, mint az elsők, de így is a kategória legjobbjai közt van a helyük.
Hátul az egyik legfeltűnőbb elem a fekete diffúzorból kiemelkedő nagy, szögletes kipufogó, mely négy csövet fog össze és krómozása is elsőrangú. Nincs túl sok felirat a modellen, de ami van, az hibátlanul kivitelezett, például a hátsó kerekek előtt lévő LP700-4 felirat, amely a motortérben lakó 700, ereje teljében lévő mén számára utal, a 4-es szám pedig az összkerékhajtásra.
Éppen nem tökéletes belső
A nyitogatáshoz nagy szükség lenne a már említett, kispórolt pálcikára. Érdemes a nézegetés idejére egy Kyosho dobozból kilopni egyet, mert az ajtó egyszerű zárszerkezetét – amely mindössze egy tolózár – ezzel lehet biztosan, sérülésmentesen működtetni. Miután előretoltuk a kilincset, az ajtó finoman meg is indul felfelé és egy picike fém teleszkóp tartja ebben az állásban.
Motortér
Összegzés
Kétségkívül ez az eddigi legszebb 1:18-as Lamborghini modell az összes közül. Mivel ezt az Autoart is nagyon jól tudja, elég vastag ceruzával árazták, ami 150 eurót jelent. Viszont cserébe egy végletekig precíz, gyönyörű modellt kapunk.
Megtetszett?
Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.
A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.







