Még nincs egy évtizede, hogy a kanadai Ontarióban zöld utat adtak a sebességmérő kamerák telepítésének. Bár annak célja a közlekedésbiztonság javítása volt, a projekt a mai napig nem örvend nagy népszerűségnek. A tartomány fővárosában, Torontóban csak az elmúlt kilenc hónapban több mint 800 berendezés esett vandalizmus áldozatául – írja a Carscoops.
Az előző héten további 16 kamerát rongáltak meg, különböző eszközökkel: volt, amelyiket levágták, de olyan is akadt, aminek festékszóró sprayvel estek neki. Helyi beszámolók szerint van olyan kamera, amiben az elmúlt tíz hónapban hétszer tettek kárt.
A képre kattintva galéria nyílik:




Politikai körökben is komoly bírálói akadnak a traffipaxoknak, az élükön Doug Ford ontariói miniszterelnökkel, aki szerint a készülékek csupán a helyiek megsarcolását szolgálja. A rongálásokra reagálva azt mondta, az összeset le kellene szerelni. Szerinte igazságtalanul büntetik meg a járművezetőket azért, mert a megengedettnél 5-10 km/órával gyorsabban hajtanak. „Ez nem igazságos. Teljes mértékben a traffipaxok ellen vagyok” – nyomatékosította az álláspontját.
Ford stábja a CTV Newsnak küldött nyilatkozatában folytatta a traffipaxok üldözését. „Alternatív megoldásokat keresünk a közlekedésbiztonság javítására, de az automatikus sebességmérő kamerák nélkül, mert ezek nem jelentenek mást, csak pénzbehajtást” – közölték. „Szeretnénk, ha a városok megtennék a lépéseket a megszüntetésük érdekében. Ellenkező esetben készen állunk segíteni abban, hogy megszabaduljunk tőlük, amikor ősszel visszatér a képviselőház.”
Fotó: Andrew Francis Wallace/Toronto Star/Getty Images
Akik a traffipaxok mellett állnak, attól tartanak, hogy egy ilyen húzás a közlekedésbiztonság újbóli romlását eredményezheti az utakon. „Életeket mentenek ezek a kamerák. Emberek haltak meg ott, ahol ezeket felállították, és akik lebontják, azok mások életét kockáztatják” – mondta a kialakult ellenállás kapcsán Jess Spieker, a Friends and Families for Safe Streets közlekedésbiztonsági szervezet munkatársa.
Vannak adatok, amik ezt a narratívát támasztják alá, de azon kívül, hogy az iskolák közelében 45 százalékkal csökkent a gyorshajtások száma, más konkrétumokat nem hoztak nyilvánosságra, így a vita tovább folytatódhat.
Annak idején Olaszországban nemzeti hősként ünnepelték azt az ismeretlent, aki flexszel iktatta ki a sebeéssgmérőket. Fleximan történetéről az alábbi cikkben írt bővebben a Vezess:


