Idős sofőr hajtott a forgalommal szemben az autópályán: rövid időn belül ez már a negyedik ilyen eset Olaszországban, és a harmadik a Torino és Bardonecchia közötti A32-es úton – számolt be a La Repubblica.

A rivoli csendőrség (carabinieri) egyik járőre egy Volkswagen Polóval találta szemben magát az Avigliana felől Rivoli felé vezető oldalon, a belső sávban. Az autó azonban a rossz irányba haladt; a vezető valószínűleg azt hitte, hogy Rivolinál a megfelelő irányban csatlakozott be a forgalomba.

A csendőrséggel találta magát szemben

A laktanyájuk felé tartó járőrök észrevették a közeledő fényszórókat, és a fény- és hangjelzést használva még időben sikerült feltartóztatniuk a járművet. Ezzel párhuzamosan a forgalmat is leállították, hogy az idős sofőr biztonságosan meg tudjon fordulni. Ezt követően a legközelebbi pihenőhelyre kísérték, ahol bevonták a vezetői engedélyét és lefoglalták a gépkocsit.

Az újság információi szerint egy hónapon belül ez a negyedik ilyen eset, ebből a harmadik a Torino–Bardonecchia autópályán történt.

Több hasonló eset történt

Az első aggasztó hiba Novara közelében, az A4-es autópályán történt július 27-én, vasárnap, amikor a 81 éves Egidio Ceriani életét vesztette, és vele együtt annak a járműnek a négy utasából három, amellyel összeütközött.

Ezt követően július 31-én a 87 éves Anna Filanda halt meg, miután a férje által vezetett Fiat Panda egy furgonnal ütközött; a sofőr a San Dideró-i teherforgalmi terminálnál hajtott fel a forgalommal szemben az autópályára.

Végül augusztus 6-án, szerdán egy 77 éves férfi haladt a forgalommal szemben az A32-es úton, de Aviglianánál először egy másik autós, majd a közlekedési rendészet állította meg. 

Az öregedő európai társadalom hatással van a közlekedésre is, egyre több az igen koros sofőr az utakon, és ez a téma foglalkoztatja a döntéshozókat, valamint a szakmai szervezeteket is.

Magyarországon jelenleg a 70 év feletti járművezetőknek 2 évente kell orvosi alkalmassági vizsgát tenniük, hogy meghosszabbíthassák jogosítványukat, de az EU tervei szerint akár ennél is sűrűbb és alaposabb vizsgálatra lenne szükség az idős sofőrök esetében.

Korábban már mélyebben érintette a témát a Vezess, itt olvashatod: