Gyanútlanul állsz a pirosnál a Vácin, aztán szép csendben odagurul melléd egy teherautó. Aztán jobban megnézed, és rájössz, hogy ez nem a te napod, nem érdemes beleállni, ugyanis ez a haszongépjármű nem csak kívülről van megvadítva.

Ha azt gondolod, privát tuningról van szó, akkor tévedsz, a modell pontos neve Ford Transit Custom MS-RT. A rövidítés egy egészen speciális vállalkozást takar: a Ford ralipartnerének, az M-Sportnak az egyik részlegét jelöli, akik kifejezetten a márka haszonjárműveinek tuningolására szakosodtak.
A Transit Custom mindenféle hajtáslánccal rendelhető, a dízeltől kezdve a konnektoros hibriden át a tisztán elektromosig – és az MS-RT egyiket sem hagyta ki a fejlesztésből.

A villanymotoros modell teljesítménye 285 lóerő, ezzel ez minden idők legerősebb szériagyártású Transit Custom furgonja. A hétköznapokra ez nyilvánvalóan túlzás, ezért a pilóta átkapcsolhat két szelídebb beállításra: az egyik 100, a másik 160 kW (136, illetve 218 LE) csúcsteljesítményt biztosít. Emellett ott a kétliteres dízel, 170 (4×4) vagy 150 (4×2) lóerővel; és persze a 232 lóerős plug-in hibrid.
Az MS-RT specialistái szélesebb, de könnyebb keréktárcsákat szereltek a verdára, amelyekre haszonjárművekhez fejlesztett Goodyear Eagle sportabroncsok kerültek, 235/45 R19 méretben.
Ehhez társul a légterelővel integrált, aerodinamikailag optimalizált első lökhárító, a hátsó diffúzor, valamint a hatalmas hátsó szárny, amely a kétszárnyú hátsó raktérajtóval szerelt modellek kedvéért osztott változatban is kérhető, ahogy az olvasónk fotóin is látható.
Gyári galéria





