A “bezzeg régen” filozófia átjárja az autózás világát is. Sokakban él a képzet, miszerint egy 20-25 éves autó jobb lehet, mint a modern társai, mert még nem volt benne annyi elektronika, otthon lehet szerelni, és egyszerűbb, tartósabb, mert az új típusok már csak a vevők “megkopasztásáról” szólnak. 

A vicc, hogy az idő múlásával ezek a modellek mindig váltakoznak, hiszen mondjuk 2010-ben még egy generációval korábbi autóra mondták mindezt. Ami akkor még új, kütyükkel teletömött, túl modern, túl bonyolult típus volt, az ma már könnyen a megbízhatóság szobra is lehet.  

Erre jó példa egy amerikai Lexus CT200h, ami gyakorlatilag a tipikus, extrákkal teletömött prémiumtípusnak felel meg. Tulajdonosa 2014-ben vásárolta, és hosszú távokra specializálódott futárként azóta gyakorlatilag ez a munkahelye. Csillagászati mennyiségű utat tett meg vele: 1 000 000 mérföldet, azaz bő 1,6 millió kilométert, mindezt 11 év alatt, ami évi 145 000 kilométer feletti terhelést jelent. A MotorTrend magazinban megjelent írás szerint a munkája miatt átlagosan 500 km-t hajt naponta, időnként 800-at is.

Modern és tele elektronikával, mégis simán futott 1,6 millió kilométert ez az autó 1

A kilométeróra – nem meglepő módon – 999 999 mérföldnél lefagyott; ez még az az autó­ipari korszak, amikor nem számoltak hét számjegyű futással, így azóta a napi számlálóval regisztrálta a megtett kilométereket.  

A lényeg pedig a megbízhatóság: elmondása szerint szerelőhöz főként kötelező szervizek miatt járt.

A gumiabroncsokat évente újakra kellett cserélni, az indítóakkumulátort és a hibrid rendszer nagyfeszültségű akkumulátorát egyszer-egyszer cserélték. A hengerfejtömítésből, a vízpumpából, termosztátból és a lengéscsillapítókból két alkalommal kapott újakat, a bal első kerékcsapágy egyszer adta meg magát, a fékeket háromszor kellett felújítani. Minden más gyári és eredeti.

Modern és tele elektronikával, mégis simán futott 1,6 millió kilométert ez az autó 2

A külső-belső állapot megdöbbentően jó: a vezetőülés bal oldalán látható kopáson kívül semmi nem árulkodik arról, hogy a CT200h rekordgyanús futásteljesítménnyel bír. Nem csoda, ha valaki már azt találgatja, vajon a Lexus nem kínál-e fel Assaadnak egy új modellt teljesen ingyen, és használja-e a történetet saját reklámkampányaiban – hiszen kevés dolog demonstrálja látványosabban egy márka legendás megbízhatóságát, mint egy 1,6 millió kilométert futott, de újszerűnek tűnő autó.

Modern és tele elektronikával, mégis simán futott 1,6 millió kilométert ez az autó 3

Lexus CT200h

A 2010-ben bemutatott típus igen sokáig futott, még 2018-ban is kapott egy ráncfelvarrást, és egészen 2022-ig maradt gyártásban. A Prius III és a kifutó Auris HSD kiforrott hajtásláncát kapta az autó, amely lehengerlően megbízható működést garantál. Az 1,8 literes, benzines szívómotor 99 lóerős, Atkinson-ciklusú, a hajtó villamos gép teljesítménye 60 kW (82 LE), maximális nyomatéka 207 Nm, sokkal több, mint a benzinesé (142 Nm). A hibrid hajtásrendszer csúcsteljesítménye maradt 136 lóerő. 

Elöl MacPherson kerékfelfüggesztés dolgozik, a futómű hátul kifejezetten igényes konstrukció a kettős keresztlengőkarral és feszes hangolással. A kormány 2,7-et fordul a két végpont között. A CT200h nem egy hatalmas autó, így odabent sem lesz visszhangos a fedélzeti hifi hangja.

Felnőtteknek megfelelő a hátsó hely, de ha gyermekülést is kell hátra rögzíteni, akkor már valakinek nem lesz elég lábtere. A csomagtér sem óriási – hiszen errefelé lapulnak az aksik is –, így a kétszintes hátsóban legfeljebb 375 liternyi rakományt vihetünk magunkkal az útra. A Vezess is tesztelte a modellt, olvasd el, mit gondoltunk róla: