Modernizált változatot dob piacra az ABT az Audi Quattro eredeti változatából. Ez a Friends of ABT rendezvényen derült ki, ahol az autó a műsor végi meglepetésként állt a színpadra, ahol egyébként több mint 250 meghívott partner, médiaképviselő és barát ismerhette meg a vállalat legújabb innovációit.
„Amikor az 1980-as évek végén átvettem apámtól az ABT tuningrészlegét, a showroomban álló eredeti quattro volt a hozományom, hogy úgy mondjam. Kiszélesítettem a sárvédőket, és a Sportquattro alkatrészeivel, például a hűtőrácsával, a lámpákkal és a fehér magnéziumfelnikkel módosítottam – így teljesen egyedi autó lett. Két-három évig magam vezettem a quattrót, azóta pedig a cégünk kiállításának része” – mutatta be az alapot adó modellt Hans-Jürgen Abt, a cég jelenlegi vezetője.
Mint Hans-Jürgen Abt elmesélte, titkos projekt volt, a Bodeni-tó partján található LCE céggel közösen fejlesztették ki a különlegességet.



Bár egyelőre nem ismert minden részlet, de az eddig elárultak szerint az autó alapját az Ur-Quattro adja, amelyet szénszálas (karbon, kevlár) alkatrészekkel, rejtett bukókerettel is ellátnak. A modernizálás jegyében blokkolásgátlót is építenek bele, de minden bizonnyal a teljes fékrendszer új lesz, már csak azért is, mert a motor teljesítménye is drasztikusan nő.
Abt közlése szerint 2,5 literes, 530 lóerős motor kerül a modellbe. Egyes sajtóbeszámolók szerint nem az eredeti öthengeres motort alakítják át, hanem a napjainkban elérhető, Győrben készülő motort veszik alapul, amely a TT RS-ben és az RS 3-ban szerepel.
Ez a teljesítmény több mint kétszerese az eredeti Ur-Quattro 200-220 lóerős teljesítményének, de simán lelépi a különösen ritka, rövid tengelytávú Sport Quattrót is, ami 306 lóerőt tudott.
Az biztos, hogy a vázszerkezet minden modellnél eredeti, így az alvázszámuk is, ennek megfelelően az autó klasszikusként lehet nyilvántartva, és H-s rendszámmal (Németországban a klasszikus autók számára kiadott speciális rendszám) lehet vele közlekedni.Modern megoldásokkal értelmezik újra az utasteret is, amelyben egyedi kormány és kagylóülések szerepelnek majd, az ügyfelek egyénre szabhatják a belsőt.
Hans-Jürgen Abt elárulta, hogy az érdeklődés nagyobb volt, mint remélték. A rendezvény vendégeinek felajánlották, hogy még aznap este megrendelhetik az autót, akik 3 óra alatt megvették az eredetileg tervezett 25 darabot. „Hogy ne legyenek csalódottak, néhány hűséges ügyfelünknek másnap reggel ‒ miután egyeztettünk az összes korábbi vásárlóval ‒ még öt autót odaígértünk.”
Az Audi 1980 és 1991 között 11 452 Ur-Quattrót gyártott, míg a Sport Quattróból csak 214 darab készült, ebből mindössze 164 közúti példány. A Vezessnek volt szerencséje kipróbálni egy ilyen különlegességet. Ismerd meg korábbi cikkünkből:


