Olvasónknak a hosszú hétvégi kocsikázása során akadt meg a tekintete egy kék színű Mercedes-Benz kabrión. Habár néhány éve még a hó is esett a húsvéti ünnepek alatt, ezúttal a késő tavaszi, kora nyári időjárás kiváló lehetőséget biztosított arra a sofőrnek, hogy lehajtott tetővel élvezhesse a napsütést.

Csakhogy elsősorban nem a sofőr lobogó hajával keltett feltűnést a budai felső rakparton ez a CLE 53 AMG, sokkal inkább a rendszámával. A BL UE-666 kombinációban a „BL UE” az, ami nem szorul különösebb magyarázatra, hiszen a betűket összeolvasva a „blue”, azaz a „kék” szót kapjuk, tehát az autó színére utal.

Sátáni rendszámot választott a magyar luxusautó gazdája 1

Fotó: Vezess-olvasó

Sátáni rendszámot választott a magyar luxusautó gazdája 2

Fotó: Vezess-olvasó

A 666 viszont egy olyan szám, aminek többféle értelmezése is akad, de a legelterjedtebb, a bibliai Jelenések könyvében is megtalálható definíció szerint a fenevad, az antikrisztus száma. Ennek tükrében joggal tehető fel a kérdés, hogy mennyire szerencsés vagy morális egy ilyen rendszámmal átszelni a fővárost, amikor a húsvét a Krisztus-központú kalendárium központi főünnepe, amikor Jézus Krisztus feltámadását ünneplik a keresztények.

Amikor a sportosság és a luxus találkozik egymással

A Mercedes sportmárkája, az AMG által kezelésbe vett kabrió 2024 tavaszán mutatkozott be. Önmagában a CLE többféle motorral is kapható, viszont a sportváltozathoz az átdolgozott 3,0 literes, soros hathengeres biturbó motor dukál. Annak eredményeként, hogy átalakították a hajtáslánc szívó- és kipufogóoldalát, új lehúzógyűrűket kaptak a dugattyúk, módosították a befecskendezést, továbbá egy új, 1,5 bar nyomásra is képes turbó is bekerült, a teljesítmény 449 lóerőre, a nyomaték pedig 560 Nm-re ugrott, sőt, az utóbbi érték 10 másodperc erejéig 600 Nm-re is felszökhet.

Az AMG-féle, újonnan körülbelül 36 millió forintért elérhető CLE 53 végsebessége 250 km/óra, ám ez esetben egy szabályozott értékről van szó, ami az AMG Driver csomag megrendelésével 270 km/órára tornázható fel. Normál esetben 4,42 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, de azok, akik aktiválják az AMG Dynamic Plus csomag rajtautomatikáját, ezt az időt 4,2 másodpercre tudják lefaragni. 

A modellt a Vezess is kipróbálta, a tesztünk ide kattintva olvasható el:

A képre kattintva galéria nyílik:

23 fotó

Tekintve, hogy az autót alig néhány hete helyezték forgalomba, nem kizárt, hogy a tulajdonosa már az új, emelt tarifát fizette az egyéni rendszámáért. Egyéni rendszámról beszélünk abban az esetben, ha a formátuma megegyezik a sorozatrendszámokéval, tehát négy betűből és három számból állnak, de a karakterek tetszőlegesen variálhatóak, persze csak olyan kombinációk igényelhetők, amiket még nem adtak ki.

Az áruk, csakúgy, mint a sokkal szabadabban variálható, úgynevezett egyedi rendszámok, csaknem 15 év után emelkedett, így a korábbi 112 450 helyett már 151 810 forintot kell érte fizetni. Arról, hogyan néz ki az igénylés folyamata, az alábbi cikkében írt a Vezess: