Fontos szerepet töltött be a Biturbo a Maserati történetében. Nem csak saját nevén élt 1981-től egészen 1994-ig a modell, de a karosszériát még a Shamalhoz és a Ghiblihez is felhasználták egészen 1998-ig. A Maserati jellegzetes kocka kupéja ezzel meg is határozta a márka történetének két évtizedét is, de nem csak kupé, hanem kabrió karosszériával is létezett.

 

Már csak nézni is jó ezt a Maseratit, de meg is hajtanánk! 2

Ismét kezd fellendülni a 80-as évek kultusza, amit egy ideig teljesen unalmasnak és indokolatlannak láttunk, ma megint menő, mint a Maserati Biturbo formája. Amikor Alejandro De Tomaso megszerezte a Maseratit 1976-ban, a tervei között szerepelt egy olyan modell megalkotása, amivel szélesebb vásárlói kört célozhat. A Maserati sportosságát és eleganciáját szerette volna egy tömegmodellben megmutatni, aminek az eredménye az évi 40 000 példányban gyártott Biturbo lett.

Már csak nézni is jó ezt a Maseratit, de meg is hajtanánk! 3

Már csak nézni is jó ezt a Maseratit, de meg is hajtanánk! 4

Rövidített a padlólemezen és kidobta a hátsó üléssort a Zagato. A tartósság hiányzott, 2007-ben az amerikai Time’s magazin 1984 legrosszabb autójának nevezte, a BBC Crap Cars listáján pedig a 28. volt egy időben, és ez nem múlt el nyomtalanul. Pontosabban de, a Biturbóból és a Spiderből, Shamalból és Ghibliből ma nagyon kevés fut már, szinte lehetetlen jó állapotút beszerezni. Éppen ezért különleges ez a Spider, ami az elmúlt hét évben biztosan nem látott esőt – a tulajdonos bevallása szerint -, és most eladó.

Már csak nézni is jó ezt a Maseratit, de meg is hajtanánk! 5

Már csak nézni is jó ezt a Maseratit, de meg is hajtanánk! 6

1986-os első szériás, ez a legkockább, később Marcello Gandini kétszer is átszabta a külsejét, hogy eladható maradjon. Így ebben a formájában ez a legeredetibb kivitel és még a színösszeállítás is olaszosan stílusos. Az ezüst fényezés mellé világosbarna bőr belsőt választottak és kék vászontetőt, ez az autó maga a jó ízlés, sokat elárul az első gazdájáról.

Már csak nézni is jó ezt a Maseratit, de meg is hajtanánk! 7

Rövidített padlólemezre készült a Biturbo Spyder, miután a hátsó üléssorra nem volt szükség. Erre az alapra készült később a Shamal is. Motorja kezdetben 2,0 literes és 2,5 literes, V6-os dupla turbós, karburátoros benzines 180 és 192 lóerővel, előbbi csak Olaszországban volt kapható. A most eladásra kínált példány is ilyen, származása tökéletesen végigkövethető és az összes dokumentum is megvan hozzá.

Már csak nézni is jó ezt a Maseratit, de meg is hajtanánk! 8

Eredeti fényezéssel és közel tökéletes állapotban várja új gazdáját, aki egy igazán divatos autót állíthat be a garázsába, vagy bővítheti vele a gyűjteményét. A Maserati Biturbo is olyan, hogy nézni sem rossz, amikor csak a garázsban áll, vagy a napfényben fürdőzik, és ha éppen minden klappol, akkor óriásit lehet vele autózni. Ez nyitott tetővel maga a Dolce Vita!

Már csak nézni is jó ezt a Maseratit, de meg is hajtanánk! 9