A Lada Niva a velünk élő történelem. Minimális változtatásokkal gyártják 1977 óta, az első eresztésen 1994-ig semmilyen javítás, ráncfelvarrás nem történt, de tulajdonképpen a ma 4×4 néven kapható típus is ugyanaz, mint elődei, csak több műanyaggal, Euro 5-ös motorral. 

Tehát az újat megvásárolva is veteránhangulatot kapunk, de gyári állapotban. Ezekért 3-4 milliót kell kifizetni, de aki a naptár szerint is öreg Lada Nivára vágyik, ami most gurult ki a szalonból, annak is akad alternatíva. 

43 év alatt öt kilométert gurult egy Lada Niva, az ára ehhez méltó 1

Ez a sárga példány például, ami a legelső gyártási évből származik, és mindössze 5 kilométert futott eddigi élete során. Több tulajdonosa volt ugyan, de valahogy mindenki érezte, ezt már nem szabad dagonyára fogni, így kell hagyni, és várni a következő őrzőt, aki még komolyabb összeget fizetve gyönyörködik majd a makulátlan technikában. 

Most hárommillió rubel, vagyis tizenkét millió forint a vételár, amiért egy tökéletes, tákolástól mentes, 43 éves Lada Niva várja a kellően fanatikus új tulajdonosát.

43 év alatt öt kilométert gurult egy Lada Niva, az ára ehhez méltó 243 év alatt öt kilométert gurult egy Lada Niva, az ára ehhez méltó 343 év alatt öt kilométert gurult egy Lada Niva, az ára ehhez méltó 443 év alatt öt kilométert gurult egy Lada Niva, az ára ehhez méltó 5