Már az autózás történetének első éveiben is felbukkantak elektromos autók, aztán később egyre többen és egyre gyakrabban kísérleteztek a villanyos hajtással. Végül a belső égésű motorok kerültek előtérbe, de mindig akadtak olyan emberek, akik nagyon hittek a másik útban is. Az Opel alapítójának unokája, Georg Von Opel is ilyen ember volt. Hitt benne, hogy az elektromos autókban van a jövő, ezért igyekezett ezt bebizonyítani.

Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban 1
Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban 2

Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban

Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban

Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban 11
Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban 12
Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban 13
Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban 14
Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban 15
Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban 16
Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban 17
Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban 18
Fotó megosztása:

Még a 60-as évek végén jelent meg a Chevrolet Corvette-re emlékeztető Opel GT sportautó, mely 1,1-es vagy 1,9-es benzinmotorral volt kapható. A gyengébb változat 67, az erősebbik több mint 100 lóerős volt, de a formán túl talán az oldalra lebukó lámpatestek miatt emlékezetes igazán a GT. Ezt alakították át látványosan Georg Von Opel kedvéért, hogy aztán 1971-ben rekordkísérletet hajtson végre a Hockenheimringen.

Az Opel már 50 éve is nagyon hitt az elektromos autózásban 19

Első dolguk volt, ahogy áramvonalasabbá tették a karosszériát a kerekek leburkolásával és számos aprósággal. A négyhengeres motor helyére két darab, nagy teljesítményű Bosch villanymotor került, az akksikat a Varta szállította. A 118 lóerős teljesítményű Elektro GT 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, amivel önmagában is bizonyítani tudták, milyen lehetőségek vannak a villanyautóban. A cél azonban az volt, hogy akár 100 kilométert is képes legyen megtenni egyetlen feltöltéssel, ez azonban nem sikerült, hiszen 44 km az Elektro GT hatótávja. Persze napi ingázására a ma átlagautósának ez is elég volna.