Tizedik éve már, hogy a Renault új életet lehelt a néhai KGST egyik autómárkájába. Az első újkori Dacia második generációja, az új Logan immár Magyarországon is hivatalosan megvásárolható.
A Velencei-tó partján megrendezett sajtótájékoztató rendhagyó módon nem műszaki paraméterekről, termékelőnyökről és piaci tervekről szóló prezentációval indult. Hanem az In Diretta zenekar slágerével, amit ugyan még egy strandkorlát-kék ős-Dacia ihletett, de arra alkalmas, hogy valamiféle érzelmi viszonyulásba hozza az embert a márkával:
A szám művészi értékét, és hogy valóban egy Dacia, akár egy új Dacia lenne-e az első dolog, amit a Jóistentől kér az ember, mindenki ítélje meg maga. A 2013-as Logan viszont vitathatatlan, objektív értékekkel is rendelkezik.
Például azzal, hogy olcsó. Az 1,2 literes, 75 lóerős alapmodell már kétmillió forint alatti áron elvihető. Érdekes, hogy az 510 literes csomagtartós szedánt a Dacia ugyanannyiért adja, mint a sokkal kisebb, de városi autóként praktikusabb, ötajtós Sanderót. A két kocsi műszakilag teljesen megegyezik, az orrtól a B-oszlopig gyakorlatilag ugyanaz a kettő.




Illetve dehogyis fullextrásan. Hiszen ott van még a MediaNav névre keresztelt érintőképernyős, szomszédpukkasztó navigácós fejegység, amit 70 ezer forintért lehet megvenni a Daciákhoz.
Direkt a keleti piacok töredezett útjaihoz tervezett futóművével, 510 lóerős csomagtartójával, pofásabb külsejével, kicsinosított, krómgyűrűkkel, szebb kapcsolókkal vonzóbbá tett utasterével az új Logan remek vétel. A racionális választáshoz a 2013-as modellnél már sokkal kevesebb esztétikai és presztízs-kompromisszumot kell kötni magunkkal, mint az előző Logannál kellett.
A 0,9 literes turbómotort és a dízelt már kipróbáltuk az új kis Daciában a nemzetközi bemutatón. Most viszont módunk nyílott egy rövid menetpróbára a legolcsóbb motorral is. Az 1,2 literes négyhengeres igazi modern szerkezet: kis fordulaton nyomatékos, jól használható, tehát az embernek nincs is kedve pörgetni, sokáig várni a felváltásokkal.
Az utastér csendes, tágas, és egy kicsit ingergazdagabb annál, mint amit az ár alapján várnánk. A 2,4 milliós kocsiban körülnézve nem sokkal szerényebb, és nem is sokkal szűkösebb a környezet, mint egy másfélszer ennyibe kerülő, fapados alsó-középkategóriás kocsiban. Ha saját pénzből veszünk autót, és már véletlenül jártunk egy Dacia-szalonban, nagyon-nagyon erősen kell győzködnünk magunkat a későbbiekben, ha mégis másmilyen márkát szeretnénk – pláne, hogy minden új Logan négy légzsákkal, menetstabilizálóval, fékasszisztenssel készül.
A Dacia Logan alapmotorral is használható, békés városi, országúti közlekedésre teljesen alkalmas kisautó, óriási csomagtartóval. És ha igazán sokat szeretnénk spórolni egy Daciával, válasszuk a gázüzemre gyárilag felkészített változatot, amellyel nem csak a vételár, hanem a kilométer-költség is a végletekig leszorítható.




