Tizedik éve már, hogy a Renault új életet lehelt a néhai KGST egyik autómárkájába. Az első újkori Dacia második generációja, az új Logan immár Magyarországon is hivatalosan megvásárolható.

A Velencei-tó partján megrendezett sajtótájékoztató rendhagyó módon nem műszaki paraméterekről, termékelőnyökről és piaci tervekről szóló prezentációval indult. Hanem az In Diretta zenekar slágerével, amit ugyan még egy strandkorlát-kék ős-Dacia ihletett, de arra alkalmas, hogy valamiféle érzelmi viszonyulásba hozza az embert a márkával:

A szám művészi értékét, és hogy valóban egy Dacia, akár egy új Dacia lenne-e az első dolog, amit a Jóistentől kér az ember, mindenki ítélje meg maga. A 2013-as Logan viszont vitathatatlan, objektív értékekkel is rendelkezik.

Például azzal, hogy olcsó. Az 1,2 literes, 75 lóerős alapmodell már kétmillió forint alatti áron elvihető. Érdekes, hogy az 510 literes csomagtartós szedánt a Dacia ugyanannyiért adja, mint a sokkal kisebb, de városi autóként praktikusabb, ötajtós Sanderót. A két kocsi műszakilag teljesen megegyezik, az orrtól a B-oszlopig gyakorlatilag ugyanaz a kettő.

Az In Diretta együttes is megénekelte a márkát, igaz, ők még egy strandkorlátkék ős-Daciáról dalolnak
Az In Diretta együttes is megénekelte a márkát, igaz, ők még egy strandkorlátkék ős-Daciáról dalolnak

Kétmillió alatt az új Dacia Logan

Kétmillió alatt az új Dacia Logan

Az In Diretta együttes is megénekelte a márkát, igaz, ők még egy strandkorlátkék ős-Daciáról dalolnak
Az In Diretta együttes is megénekelte a márkát, igaz, ők még egy strandkorlátkék ős-Daciáról dalolnak
Logan-skicc 2003-ból. Tíz év elteltével elmondhatjuk, hogy bejött a Renault márkafeltámasztó kísérlete
Piaci átlag alatt nőtt, de részesedési arányát növelte tavaly a Dacia Magyarországon
A hatalmas csomagtartó a Logan fő vonzereje az ára és megbízhatósága mellett
A barátságos árú érintőképernyős, navigációval is felszerelt info-center igazi szomszédpukkasztóvá teheti az olcsó román-francia kis szedánt
Kis benzinmotorok és gyengécske dízel a motorválaszték itthon - gazdagabb piacokon a dízel erősebb verzióban is kapható
A Daciákon is van ECO-gomb, ugyanakkor a motort megálláskor leállító Stop-Start rendszert nem építette be a Renault a budget-márka autóiba
Biztonsági kompromisszumot nemjelent az olcsó kisautó a nevesebb márkák hasonló modelljeihez képest
Az ADAC meghibásodási statisztikáiban a Logannal szerkezetileg megegyező Sandero a negyedik a kategóriájában
A magyar vásárlók 90%-a a legmagasabb, klímát is tartalmazó Arctic felszereltségben rendeli a Logant
Aki a háromhengeres kis turbót vagy a dízelt szeretné rendelni Loganjába, csak a legmagasabb felszereltséggel együtt teheti
Az induló árat sikerült beszorítani kétmillió alá
2,4 millióért adják az alapmotoros, klímás, villanyablakos, rádiós változatot. 510 literes csomagtartós szedán pont annyiért, mint amennyiért a Suzuki adja az egyliteres, icipici Altót!
A Dacia Logan teljes 2013-as árlistája
A fenntartás sem drága: az első három évben évi 25-30 ezerrel számolhatunk
Még idén érkezik az új Logan MCV, a tágas kombi is
Magyar utakra, magyar keresetből nagy luxus nem Daciát venni, ha új autóról beszélünk
Sokkal arányosabb, csinosabb a 2013-as modell, mint az eddigi Loganok voltak
Az óriási csomagtartó sem torzítja el a kis szedán arányait
Az 1,2 literes, 75 lóerős motorral is közlekedésre alkalmas tárgy a Logan a magyar forgalomban
A 900 köbcentis turbómotorral sokkal fickósabb a Logan, de az 1,2-es szívóval is vállalható
Városi, nyugis országúti autózásra elegendő a 75 lóerős alapmotor. A gyári gázüzemű változattal pedig hihetetlenül olcsón autózhatunk a Logannal
Az 1,2-es alapmotorral sokszor lefullad, viszont alul kellően nyomatékos a Logan. Kigyorsításoknál persze érezni, hogy szerény a teljesítmény
A rissz-rossz magyar utakra pont ilyen autó való: a Logan futóművét a keleti piacok igényeihez tervezték
A sok szürke műanyagot egy kis krómmal és csinosabb kapcsolókkal dobták fel. Az új Logan sokkal kulturáltabb belül
Az első ülések és a kormány magassága csak a legdrágább, Arctic felszereltségnél állítható
Hátul talán még kényelmesebb is, mint elöl
Apró luxus: gázteleszkóp tartja fenn a motorháztetőt
Nem szép, de olcsó, és örök életű a csavarrugós mechanika
Helyenként kicsit eltúlzott a spórolás a gyártási költségekkel, a csomagtérfedél belseje nagyon ordít egy kis kárpitért, vagy legalább egy húszforintos behúzófogantyúért
A hosszú antennából alaposan berendelhetett a Renault. Már a Thaliákat is ezzel szállították, és az új Logannak is ez jutott
Ha nem is strandkorlátkék, mint az 1300-as, de azért a Logan is lehet kék, mint a slágerben
Fotó megosztása:

A Dacia Logan teljes 2013-as árlistája

A Dacia Logan teljes 2013-as árlistája

2,4 millió forintért, egy Suzuki Alto áráért már klímás, CD-rádiós, elektromos ablakos, Arctic felszereltségű Loganunk lehet. A magyar kereskedésekben az autók 90%-át ebben a legmagasabb felszereltségben rendelik meg a vevők, igaz ebben szerepet játszik, hogy dízelmotorral és a 900 köbcentis, háromhengeres, 90 lóerős turbómotorral csak full-extrásan lehet megvenni a kocsit.

Illetve dehogyis fullextrásan. Hiszen ott van még a MediaNav névre keresztelt érintőképernyős, szomszédpukkasztó navigácós fejegység, amit 70 ezer forintért lehet megvenni a Daciákhoz.

Az óriási csomagtartó sem torzítja el a kis szedán arányait

Az óriási csomagtartó sem torzítja el a kis szedán arányait

A kötelező szerviztől sem kell félni a Logan tulajoknak. A 20 ezer kilométerenként, vagy évente esedékes szervizlátogatás ára az 1,2-es benzinesnél 28, a dízelnél 35 ezer forint, és ez az összeg az első három évben nem változik.

Direkt a keleti piacok töredezett útjaihoz tervezett futóművével, 510 lóerős csomagtartójával, pofásabb külsejével, kicsinosított, krómgyűrűkkel, szebb kapcsolókkal vonzóbbá tett utasterével az új Logan remek vétel. A racionális választáshoz a 2013-as modellnél már sokkal kevesebb esztétikai és presztízs-kompromisszumot kell kötni magunkkal, mint az előző Logannál kellett.

Hátul talán még kényelmesebb is, mint elöl

Hátul talán még kényelmesebb is, mint elöl

Nyugat-Európában már tudják ezt. Egy új Loganra, ha épp nincs készleten az a szín, amit szeretnénk, egyelőre csak hat hetet kell várni, de az izgalmasabb, menőbb új kis Daciára, az emelt hasmagasságú Stepwayre már június eleje a szállítási határidő, annyira veszik a franciák, németek, svájciak.

A 0,9 literes turbómotort és a dízelt már kipróbáltuk az új kis Daciában a nemzetközi bemutatón. Most viszont módunk nyílott egy rövid menetpróbára a legolcsóbb motorral is. Az 1,2 literes négyhengeres igazi modern szerkezet: kis fordulaton nyomatékos, jól használható, tehát az embernek nincs is kedve pörgetni, sokáig várni a felváltásokkal.

Ha nem is strandkorlátkék, mint az 1300-as, de azért a Logan is lehet kék, mint a slágerben

Ha nem is strandkorlátkék, mint az 1300-as, de azért a Logan is lehet kék, mint a slágerben

Ha mégis megteszi, nem sok minden történik. A magasabb fordulatszám-tartományban már nyúlik a motor, alig nő az ereje, csak a fogyasztás emelkedik. De hát a Logan nem is sportautó. Futóműve, kormányzása is nyugis haladásra való, viszont arra nagyon, kátyúk ide vagy oda.

Az utastér csendes, tágas, és egy kicsit ingergazdagabb annál, mint amit az ár alapján várnánk. A 2,4 milliós kocsiban körülnézve nem sokkal szerényebb, és nem is sokkal szűkösebb a környezet, mint egy másfélszer ennyibe kerülő, fapados alsó-középkategóriás kocsiban. Ha saját pénzből veszünk autót, és már véletlenül jártunk egy Dacia-szalonban, nagyon-nagyon erősen kell győzködnünk magunkat a későbbiekben, ha mégis másmilyen márkát szeretnénk – pláne, hogy minden új Logan négy légzsákkal, menetstabilizálóval, fékasszisztenssel készül.

A Dacia Logan alapmotorral is használható, békés városi, országúti közlekedésre teljesen alkalmas kisautó, óriási csomagtartóval. És ha igazán sokat szeretnénk spórolni egy Daciával, válasszuk a gázüzemre gyárilag felkészített változatot, amellyel nem csak a vételár, hanem a kilométer-költség is a végletekig leszorítható.