| SsangYong Korando STD Plus 2.0 e-XDI 149LE FWD M6 | |
|---|---|
|
Mi ez? |
Szabadidő-autó Dél-Koreából |
| Mit tud? | Takarékos motor, korrekt kidolgozás, megfizethető áron |
| Mibe kerül? | Alapára 5,9, a tesztautóé 6,237 millió Ft |
| Kinek jó? | Akik jó ár-érték arányú, de nem túl izgalmas autót keresnek |

Lehet, hogy a tömegnek a Giugiaro-formatervvel jobban eladható lesz a modell, nekem mégis hiányzik a SsangYongok korábbi, néha ugyan fertelmes, de mégis tagadhatatlanul eredeti formaterve. Az új jobban beleillik a tömegbe, sőt, talán már túlzottan is jellegtelen, szürke lett. Ránézve csak egy pillanatig gondolkodik el az ember, hogy vajon mit is lát, aztán vagy beazonosítja, vagy nem, de emléke nem ragad meg sokáig a halántéklebenyben.
Pedig a formával nincs baj, egyszerűen csak semmi különös nincs benne. Kissé bumfordi átlag szabadidő-autót rajzolt a jónevű dizájner úr, amely tökéletesen beleillett volna a pár évvel ezelőtti koreai szabadidő-autó csapatba. Kár, hogy azóta a Hyundai, és a Kia is elképesztő tempóban ontja a jobbnál jobb formatervű szabadidő-autókat.
Múlt
A Korando korántsem új modell, a mostani már a harmadik generáció belőle. Igaz, Korando már 1974-ben is volt – akkor még a Willys Jeep alapjaira épült – majd 1983-ra már teljesen Koreában fejlesztett 4×4-es modell vált belőle, de a klasszikus Jeep-hez fűződő formai hasonlóságot akkor még nem lehetett letagadni.
1996-ban érkezett a második generáció, meghökkentő formával, amit 2011-környékén követett a legújabb Korando. A Giuggiaro-féle formaterv mellett más újdonságot is hozott az autó, hiszen ez az első önhordó karosszériás változat.
Adatlap
SsangYong Korando 2,0 e-XDI 149LE
| Motor | 1998 cm3, Dízel, S4 |
| Teljesítmény | 175 LE |
| Nyomaték | 360 NM |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 10 sec |
| Végsebesség | 179 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) | 8,2 l / 100 km |
Terepálló
Bár a Korando felmenői még zordabb útviszonyok mellett is tisztességgel megállták a helyüket, de ez a tereptudás az evolúció során lassan elkezdett megkopni.
A takarékosabb üzemhez, illetve a városi ember igényeihez igazodva a hátsó-hajtás opcióssá csökevényesedett.
Igaz, a teszten nálunk lévő Korando csupán elsőkerék-hajtású, de építésének hála lazább terepen is lehet vele boldogulni. Például az aránylag jó terepszögeinek hála – elöl 22,8, hátul 28,2 fok – nem fogja senki sorban elhagyni a karosszériaelemeket a csalitosban, és a 18 centis hasmagasság, illetve a méretes kerekek is tekintélyeset lendítenek a terepes használati értéken.
Tágas, világos az utastér, minden megvan benne, ami kellUtastér
Belseje csupán a mai, agyonextrázott mezőnyben tűnik kissé üresnek, de ezen kívül roppant tágas, kellemes környezet várja a vezetőt és utasait. A világos kárpittól még otthonosabb a belső, ülései elöl hátul kényelmesek, és még a második sor háttámláinak dőlésszöge is változtatható.
Külön jó pontot ér, hogy még a sárban tapicskoló gyerekek sem képesek összesarazni az első ülések hátán lévő kárpitozást, ugyanis okos műanyagbetét óvja az érzékenyebb felületeket.
Duplafenekű a csomagtartó. Legalul pótkerék találhatóRakodóhelyekkel is jól ellátták a belsőt, pakolhatunk az ajtózsebbe, könyöklőbe, és jutott egy rekesznyi hely a műszerfal tetejére is. A nagyobb dolgokat pedig a többemeletes, 486 literes, pótkereket is rejtő csomagtartóba lehet tenni. A nagyon nagyokhoz akár a hátsó sor üléseit is le lehet hajtani, ilyenkor 1312 liternyi térrel gazdálkodhat a tulajdonos.
Vezetni nem túl nagy élmény, de nem a kényelemmel van gond, a kormány könnyű, a váltó is finoman jár és az kasztni is jól átlátható. De talán pont ez a baj vele, túl lágy, nyúlós, puha. Még az irányjelző kar mozgatása is túl könnyedén megy, szinte elég szigorúan ránézni, és magától lefittyen, hogy balra indexeljen. És az egész autó ilyen kényelmesen libegős. Aki szereti, ha több visszajelzés is érkezik a kerekek, kormány, váltó felől, az nem fogja ezt a fajta kényelmet élvezni.
Csendes és nem is eszik sokat a saját fejlesztésű dízelmotorVáltója a hosszúra hagyott fokozatok miatt a városi izgágáskodás helyett inkább az autópályás, hosszú utakat teszi kellemessé. A SsangYong saját fejlesztésű motorja csendes, nyomatéka aránylag alacsony fordulattól bevethető, és az étvágya is elfogadható. Szóval többé-kevésbé szerethető darab.
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|









