Kockaarc, kockahas
190 lóerővel kategóriája erőművésze
5,3 méter hosszú
Negyven kiló híján két tonnás
Butácska, de pokolian masszív hátsó híd
40 fotó
5,3 méter hosszú

5,3 méter hosszú

5,3 méter hosszú


Külsőre minimális változtatáson esett át a Navara, a megszokott lökhárító- és hűtőmaszkplasztikával aránylag olcsón megúszta az újrarajzolást. Persze érthető a finom, óvatos munka, a remek, férfias formát nem lett volna szerencsés alapjaiban megváltoztatni. A Navara így néz ki jól, ahogy van. Szögletes arccal, masszív felépítéssel, félelmetes magassággal.

És persze nagysággal. A Navara kintről sokkal nagyobbnak tűnik, mint a konkurensei. Aztán ha elkezdjük az adattáblákat böngészni, kiderül, hogy a különbség nem is annyira vészes, a legkisebbnél is csupán egy arasznyival nőtt nagyobbra a Nissan platósa. Talán az agresszív forma láttatja ekkorának, nem tudom. Mindenesetre ez a legimpozánsabb trágyahordó széles-e határban.

Így kell szakszerűen, elegánsan terepjárni:

a videó a hirdetés után indul

Belső értékek

Kényelmes, szép

Kényelmes, szép

Kényelmes, szép


Bent már alaposabb szépészeti beavatkozást végeztek, a középkonzol környéke teljesen új formába öltözött. A hatalmas képernyő, amely a navigációs utasításokat és a tolatókamera képét mutatja, szintén méretes gombokkal van körberakva. Nagy kár, hogy a tolatókamera mellé nem került radar is. Maga a tolatókamera igen fejlett darab, a kormány tekergetése közben a központi kijelzőn színes vonalkák jelzik, mit fogunk menthetetlenül lebombázni, ha nem figyelünk eléggé.

Műszerfala nem egy dizájngyöngyszem, de minden információt megad a sofőrnek, és a háttérvilágítás színe is kellemes. Bár a hifi nem tartozik egy autó legfontosabb felszerelési tárgyai közé, a Nissané mégis érdemel pár jó szót.

Gyári képtár egy kattintásra:

A legtökösebb melós: Új Navara 8

A rádió érzékenysége, az állomások behangolási ideje elképesztően gyors, és még a világvégi zugadók is tisztességes minőségben szólalnak meg az autóban. Tényleg ritka, üdítő jelenség az ilyen. Az USB-csatlakozó, a beépített merevlemez újabb jó pontot érnek.

Kényelem

A második sorban pattogós az utazás

A második sorban pattogós az utazás

A második sorban pattogós az utazás


Egy termetes pickupban nem csodálkozunk, ha elöl kényelmesen elférnek az utasok. Hátul általában már nem ennyire rózsás a helyzet, de a Navarában nem büntetés a második sor sem. A tér, ha nem is tágas, de elegendő és van külön világítás a hátsó sorban utazóknak. Utazás, terepezés közben kicsit romlik hangulat, de ne feledjük, ez munkagép, nem luxusbusz, még ha ezt az autó a puccos belsővel szeretné is palástolni.

Kigyúrva

Így fest a varacskos disznó szíve

Így fest a varacskos disznó szíve

Így fest a varacskos disznó szíve


A Nissan platós terepjárói motorerővel mindig is igen jól álltak. A mostani módosítás után a 2,5 literes dízelből 190 lóerőt passzíroztak ki, amely kategóriájában jelenleg viszi a legerősebb címet. Bár a nagyobb teljesítmény kedvezőbb fogyasztással is párosul, a Navara 224 grammos CO2-kibocsátásával mégsem lesz a zöldek kedvence. 

Autózás közben néha a turbó muzsikája is átszűrődik a mérgesen hörgő négyhengeres hangján, ha éppen képes rá. Ugyanis a Navarának szimpla négyhengeresként is remek, testes hangja van. És hasonlóan lendületesen is megy. Hiába, a férfias külső mellé kell is az erő, állóképesség.

Kell ekkora ménes?
Amióta a hazai KRESZ-változás is lehetővé tette, hogy rendes tempóban, nem kilencvenes sebességkorlátozással kelljen vánszorogni egy hasonló, teherautónak anyakönyveztetett erőgéppel, már akár értelme is lehet a bivalyerős motornak. Rendeltetésszerű terephasználathoz, pláne felezővel megtámogatva – nem igazán indokolt ez a teljesítmény.

Raktér kívül-belül

Nagyjából 800 kg-ot bír

Nagyjából 800 kg-ot bír

Nagyjából 800 kg-ot bír


A méretes, csomagrögzítő sínekkel alul, oldalt ellátott plató mellett az utastérbe is rengeteg cucc elfér. A dupla kesztyűtartó mellett a hátsó üléssor alá és mögé is elférnek olyan apróságok, amelyeket nem szívesen hagynánk kint, a nyitott felületen. Ha pedig a nyolc mázsa körüli terhelhetőségbe még beleférünk, csak a hely fogyott el, akkor a tetőre is mehetnek cuccok, igaz, mindössze 56 kg-nyit szállíthatunk odafent.

Nem városi játékszer

Negyven kiló híján két tonnás

Negyven kiló híján két tonnás

Negyven kiló híján kéttonnás


Öt méternél is hosszabbra nyúlt testével a Navara nem a belvárosi sikátorok királya. Sokkal inkább a füves pusztákon érzi elemében magát, ahol nem zavaró a 13,3 méteres fordulókör. Mélygarázsban, parkolóházban lesznek vele izgalmas perceink – nemcsak a hosszal, hanem a tetőcsomagtartóval megbolondított magassággal is.

A kilátás, a fekvőrendőrök meggyalázása, vagy éppen az a hanyag elegancia, ahogy átgázol mindenféle kátyún, útbajon azonban kárpótol azért, hogy szűk helyen nem jó vele lavírozni.

Terepen

Tekerőgomb kapcsolja a négykereket, felezőt

Tekerőgomb kapcsolja a négykereket, felezőt

Tekerőgomb kapcsolja a négykereket, felezőt


A Nissan Navara nem a szalonterepjárók kasztjába tartozik. Az alvázas, alapból hátsókerekes járgányt egy díszes mosógép programkapcsolóval átválthatjuk 4×4-es üzemmódba, sőt, felező is van benne. Ha nagy a baj, akkor pedig a bal kéznél lévő kapcsolóval a hátsó tengely differenciálzárát is bekapcsolhatjuk.

Sajnos a terepképességeknek aszfalton megvannak a hátrányai. A robusztus építésű merev hátsó híd nem a kényelmes utazás nagymestere. Kicsit bután viselkedik, kicsit faragatlan, de persze nem az eszéért szeretjük és nem is azért került az autóba.

A Navara mindig is kedvelt lakója volt a szerkesztőségi garázsnak. Kedveljük nyers erejét, teherbírását és azt a főként csak képzelt szabadságot, amit a négykerekes életforma megízlelésével nyújt.


Műszaki adatok -Nissan Navara
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2488
Furat x löket (mm) 89 x 100
Hengerek/szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 140(190)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 450/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,1
Végsebesség (km/h) 180
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 10,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 7,3
Vegyes (l/100 km) 8,5
CO2-kibocsátás (g/km) 224
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 5296/1848/1913
Tengelytáv (mm) 3200
Csomagtér (mmxmm) 1560x1130x457
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1960/845
Üzemanyagtank kapacitása (liter) 80
Gumiméret 255/65 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7 290 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt olvashatók
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)   7,75 pont

Mellette – Ellene
  • rémisztő forma
  • bivalyerős motor
  • hatalmas plató
  • 4×4-es tudás
  • szűk utcákban nehéz vele az élet
  • butácska hátsó futómű
  • nem túl biztonságos
A legtökösebb melós: Új Navara 14