5,3 méter hosszú

5,3 méter hosszú

5,3 méter hosszú


Külsőre minimális változtatáson esett át a Navara, a megszokott lökhárító- és hűtőmaszkplasztikával aránylag olcsón megúszta az újrarajzolást. Persze érthető a finom, óvatos munka, a remek, férfias formát nem lett volna szerencsés alapjaiban megváltoztatni. A Navara így néz ki jól, ahogy van. Szögletes arccal, masszív felépítéssel, félelmetes magassággal.

És persze nagysággal. A Navara kintről sokkal nagyobbnak tűnik, mint a konkurensei. Aztán ha elkezdjük az adattáblákat böngészni, kiderül, hogy a különbség nem is annyira vészes, a legkisebbnél is csupán egy arasznyival nőtt nagyobbra a Nissan platósa. Talán az agresszív forma láttatja ekkorának, nem tudom. Mindenesetre ez a legimpozánsabb trágyahordó széles-e határban.

Így kell szakszerűen, elegánsan terepjárni:

Belső értékek

Kényelmes, szép

Kényelmes, szép

Kényelmes, szép


Bent már alaposabb szépészeti beavatkozást végeztek, a középkonzol környéke teljesen új formába öltözött. A hatalmas képernyő, amely a navigációs utasításokat és a tolatókamera képét mutatja, szintén méretes gombokkal van körberakva. Nagy kár, hogy a tolatókamera mellé nem került radar is. Maga a tolatókamera igen fejlett darab, a kormány tekergetése közben a központi kijelzőn színes vonalkák jelzik, mit fogunk menthetetlenül lebombázni, ha nem figyelünk eléggé.

Műszerfala nem egy dizájngyöngyszem, de minden információt megad a sofőrnek, és a háttérvilágítás színe is kellemes. Bár a hifi nem tartozik egy autó legfontosabb felszerelési tárgyai közé, a Nissané mégis érdemel pár jó szót.

Gyári képtár egy kattintásra:

A rádió érzékenysége, az állomások behangolási ideje elképesztően gyors, és még a világvégi zugadók is tisztességes minőségben szólalnak meg az autóban. Tényleg ritka, üdítő jelenség az ilyen. Az USB-csatlakozó, a beépített merevlemez újabb jó pontot érnek.

Kényelem

A második sorban pattogós az utazás

A második sorban pattogós az utazás

A második sorban pattogós az utazás


Egy termetes pickupban nem csodálkozunk, ha elöl kényelmesen elférnek az utasok. Hátul általában már nem ennyire rózsás a helyzet, de a Navarában nem büntetés a második sor sem. A tér, ha nem is tágas, de elegendő és van külön világítás a hátsó sorban utazóknak. Utazás, terepezés közben kicsit romlik hangulat, de ne feledjük, ez munkagép, nem luxusbusz, még ha ezt az autó a puccos belsővel szeretné is palástolni.

Kigyúrva

Így fest a varacskos disznó szíve

Így fest a varacskos disznó szíve

Így fest a varacskos disznó szíve


A Nissan platós terepjárói motorerővel mindig is igen jól álltak. A mostani módosítás után a 2,5 literes dízelből 190 lóerőt passzíroztak ki, amely kategóriájában jelenleg viszi a legerősebb címet. Bár a nagyobb teljesítmény kedvezőbb fogyasztással is párosul, a Navara 224 grammos CO2-kibocsátásával mégsem lesz a zöldek kedvence. 

Autózás közben néha a turbó muzsikája is átszűrődik a mérgesen hörgő négyhengeres hangján, ha éppen képes rá. Ugyanis a Navarának szimpla négyhengeresként is remek, testes hangja van. És hasonlóan lendületesen is megy. Hiába, a férfias külső mellé kell is az erő, állóképesség.

Kell ekkora ménes?
Amióta a hazai KRESZ-változás is lehetővé tette, hogy rendes tempóban, nem kilencvenes sebességkorlátozással kelljen vánszorogni egy hasonló, teherautónak anyakönyveztetett erőgéppel, már akár értelme is lehet a bivalyerős motornak. Rendeltetésszerű terephasználathoz, pláne felezővel megtámogatva – nem igazán indokolt ez a teljesítmény.

Raktér kívül-belül

Nagyjából 800 kg-ot bír

Nagyjából 800 kg-ot bír

Nagyjából 800 kg-ot bír


A méretes, csomagrögzítő sínekkel alul, oldalt ellátott plató mellett az utastérbe is rengeteg cucc elfér. A dupla kesztyűtartó mellett a hátsó üléssor alá és mögé is elférnek olyan apróságok, amelyeket nem szívesen hagynánk kint, a nyitott felületen. Ha pedig a nyolc mázsa körüli terhelhetőségbe még beleférünk, csak a hely fogyott el, akkor a tetőre is mehetnek cuccok, igaz, mindössze 56 kg-nyit szállíthatunk odafent.

Nem városi játékszer

Negyven kiló híján két tonnás

Negyven kiló híján két tonnás

Negyven kiló híján kéttonnás


Öt méternél is hosszabbra nyúlt testével a Navara nem a belvárosi sikátorok királya. Sokkal inkább a füves pusztákon érzi elemében magát, ahol nem zavaró a 13,3 méteres fordulókör. Mélygarázsban, parkolóházban lesznek vele izgalmas perceink – nemcsak a hosszal, hanem a tetőcsomagtartóval megbolondított magassággal is.

A kilátás, a fekvőrendőrök meggyalázása, vagy éppen az a hanyag elegancia, ahogy átgázol mindenféle kátyún, útbajon azonban kárpótol azért, hogy szűk helyen nem jó vele lavírozni.

Terepen

Tekerőgomb kapcsolja a négykereket, felezőt

Tekerőgomb kapcsolja a négykereket, felezőt

Tekerőgomb kapcsolja a négykereket, felezőt


A Nissan Navara nem a szalonterepjárók kasztjába tartozik. Az alvázas, alapból hátsókerekes járgányt egy díszes mosógép programkapcsolóval átválthatjuk 4×4-es üzemmódba, sőt, felező is van benne. Ha nagy a baj, akkor pedig a bal kéznél lévő kapcsolóval a hátsó tengely differenciálzárát is bekapcsolhatjuk.

Sajnos a terepképességeknek aszfalton megvannak a hátrányai. A robusztus építésű merev hátsó híd nem a kényelmes utazás nagymestere. Kicsit bután viselkedik, kicsit faragatlan, de persze nem az eszéért szeretjük és nem is azért került az autóba.

A Navara mindig is kedvelt lakója volt a szerkesztőségi garázsnak. Kedveljük nyers erejét, teherbírását és azt a főként csak képzelt szabadságot, amit a négykerekes életforma megízlelésével nyújt.


Műszaki adatok -Nissan Navara
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)2488
Furat x löket (mm)89 x 100
Hengerek/szelepek száma4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)140(190)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)450/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)11,1
Végsebesség (km/h)180
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)10,6
Lakott területen kívül (l/100 km)7,3
Vegyes (l/100 km)8,5
CO2-kibocsátás (g/km) 224
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)5296/1848/1913
Tengelytáv (mm)3200
Csomagtér (mmxmm)1560x1130x457
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)1960/845
Üzemanyagtank kapacitása (liter)80
Gumiméret255/65 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)7 290 000
A szériafelszereltség fontosabb tételeiItt olvashatók
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)  7,75 pont

Mellette – Ellene
  • rémisztő forma
  • bivalyerős motor
  • hatalmas plató
  • 4×4-es tudás
  • szűk utcákban nehéz vele az élet
  • butácska hátsó futómű
  • nem túl biztonságos
A legtökösebb melós: Új Navara 9