Szépen pörög a kereskedők és a kisebb-nagyobb forgalmat bonyolító nepperek biznisze: összesen 61 733 darab használt személyautót trélereztek be az országba 2025 első felében, ami 7954 járművel több, mint egy évvel korábban. A 14,79 százalékos növekedés mellett a nagyrészt szürkeimportban behordott márkák és modellek listáin is érdekes változásokat látni.
A 20 legnépszerűbb modell
Hét és fél német autót találunk a top 10-ben, bocsássátok meg nekünk, hogy a Škoda Octaviát is félig annak vesszük. A lényeg: rendkívül domináns továbbra is a használt németek iránti igény, egy-egy amerikai és dél-koreai modell fért még be a lista élére. Továbbra is az öregecske Volkswagen Golfok a szürkeimport főszereplői, mögöttük viszont a szoros verseny helycserét hozott január eleje és június vége között. Most éppen a Ford Focus a második a VW Passat előtt.
| Modell | Darab | Változás 2024 első félévéhez képest (százalék) | |
| 1. | Volkswagen Golf | 2068 | 12,39 |
| 2. | Ford Focus | 1782 | 11,1 |
| 3. | Volkswagen Passat | 1726 | 5,37 |
| 4. | Opel Astra | 1676 | 3,84 |
| 5. | Tesla Model 3 | 1667 | 219,35 |
| 6. | Audi A4 | 1371 | 9,94 |
| 7. | Opel Corsa | 1100 | 25,28 |
| 8. | Škoda Octavia | 976 | 19,17 |
| 9. | Opel Meriva | 884 | 10,78 |
| 10. | Kia Ceed | 863 | 5,12 |
A húszas lista leglátványosabb történetét a Tesla Model 3 írja, annyira beszakadt az idősebb példányok ára Nyugat-Európában, hogy immár a magyar középosztály egy része számára is elérhető. Budapesten különösen látványos a gyarapodásuk, akár sárgára fóliázva is. A 219 százalékos növekedés magáért beszél.

A Datahouse szerint 15-20 éves VW Golfból érkezett be a legtöbb idén. Sajnos többségében egyáltalán nem ilyen állapotúak
Tengerbe vizet hordani? Mintha ezt mutatná az alábbi táblázat utolsó előtti sora, amely szerint megjelent a Suzuki Swift a külföldről Magyarországra hordott használt személyautók élmezőnyében. A Model 3 után ennek ugrott százalékosan a legnagyobbat a forgalomba helyezése 2025 első felében.
| Modell | Darab | Változás 2024 első félévéhez képest (százalék) | |
| 11. | Ford Fiesta | 815 | 15,93 |
| 12. | Audi A3 | 799 | 7,97 |
| 13. | Hyundai i30 | 732 | 2,38 |
| 14. | Toyota Yaris | 718 | 16,37 |
| 15. | Volkswagen Polo | 692 | 16,89 |
| 16. | Honda Jazz | 680 | ‒2,3 |
| 17. | Volkswagen Touran | 642 | 12,04 |
| 18. | BMW 3 | 634 | ‒17,98 |
| 19. | Suzuki Swift | 633 | 51,07 |
| 20. | Audi A6 | 594 | ‒11,74 |
A 2016-ban még listavezető 3-as BMW évről évre lépegetett hátrafelé a listán, idénre lezuhant a 18-ik helyre. A 20 személyautó közül 18-nak nőtt a behozatala, ennél viszont ‒17 százalékos esést látunk. A másik mínuszt az Audi A6 mellett. Az álmok világából racionalitás lett? Itt is látszanak az életszínvonal-beli visszaesések? Nincs már pénz öreg BMW-re se? Lehetséges válaszok, nem tudjuk, mi csak a statisztikát látjuk, és az feketén-fehéren mutatja, hogy a Golfok, Focusok és már az idős Swiftek importja is növekszik, a 3-as BMW-é meg zuhan.

Vásárlási tanácsadó: Suzuki Swift
Rekordév lesz 2025?
A Datahouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 466 300 személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 2,5 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét, amely az eddigi rekordot jelentette. A JóAutók.hu várakozása szerint komoly esély van arra, hogy éves szinten megdől a használtautó-piac forgalmának tavaly elért közel 907 ezres csúcsa is.

Az előzetes adatok forrása: Datahouse, JóAutók.hu
A soha nem látott piaci aktivitás mögött több tényező együttes hatása húzódik. Egyrészt folyamatosan növekszik a belföldi személyautó-állomány. Tavaly év végén ez az érték már közelítette a 4,3 milliós határt, ami 13 százalékkal magasabb az öt évvel korábbi szintnél. Több autóból szokványos piaci körülmények között is több jármű cserél gazdát.
„A piaci aktivitást növelő további tényező, hogy a lakosság egy része ebben az időszakban folytatta az előző években elmaradt autóbeszerzéseinek pótlását. Ezt a vásárlók jelentős részben a hazai használtautó-piacon hajtották végre – magyarázta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Ezzel párhuzamosan az első félévben növekedett a forgalomba helyezett új autók, illetve a külföldről behozott használtautók száma is (az előbbi 4, míg az utóbbi 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet). Az ily módon lecserélt autók is zömmel a hazai használtautó-piacon jelentek meg pótlólagos kínálatként, ami szintén élénkítette a piacot.”
A 20 legnépszerűbb márka
Márkaszinten is egyértelműen a Tesla neve mellett látjuk a legvastagabb százalékos növekedést, a legnagyobb esést pedig a BMW szenvedte el. Mielőtt bárki összemosná e kettőt, teljesen más életkorú és vételárú személyautókról beszélünk: a 6,5‒8 millió közötti Teslák iránt nőtt meg a kereslet, az 1‒3 millió közötti BMW-k iránt csökkent. Más rétegek keresik és vásárolják ezeket.
| Márka | Darab | Változás 2024 első félévéhez képest (százalék) | |
| 1. | Volkswagen | 7758 | 14,37 |
| 2. | Opel | 5397 | 13,93 |
| 3. | Ford | 5307 | 13,74 |
| 4. | Audi | 3869 | 7,47 |
| 5. | Toyota | 3559 | 26,38 |
| 6. | Mercedes-Benz | 3064 | 2,41 |
| 7. | Hyundai | 3043 | 13,25 |
| 8. | BMW | 2801 | ‒10,82 |
| 9. | Kia | 2316 | 20,75 |
| 10. | Tesla | 2207 | 117,44 |
A lista első 10 helyén a németek dominálnak, a második felében a japánok és a franciák. 2024 első feléhez képest százalékosan itt a Suzuki szürkeimportja növekedett leginkább, és ha a fenntarthatóság, vagyis a pénz felől nézzük, logikus választás a Suzuki európai központjába, Magyarországra Swiftet, Splasht, Vitarát, bármit hozni. Nyugaton alacsony a presztízsük és az áruk, nálunk viszont bőven van olcsó (a többi márkától olcsóbb) alkatrész hozzájuk.
| Márka | Darab | Változás 2024 első félévéhez képest (százalék) | |
| 11. | Škoda | 2168 | 20,11 |
| 12. | Honda | 1793 | 4 |
| 13. | Renault | 1674 | 12,42 |
| 14. | Suzuki | 1586 | 46,04 |
| 15. | Nissan | 1577 | 33,76 |
| 16. | Mazda | 1521 | 11,18 |
| 17. | Peugeot | 1465 | 15,17 |
| 18. | Fiat | 1427 | 9,6 |
| 19. | SEAT | 1138 | 17,81 |
| 20. | Citroen | 1096 | 9,05 |
A Nissanok, a Škodák és a SEAT-ok különféle modelljeire nőtt meg a leginkább az igény, modelleket nézve a Leaf, az Octavia és az Ibiza a legnépszerűbbek ennél a három brandnél. A két nagy francia márka termékei közül is a Golf/Focus-riválisok érkeznek legnagyobb számban: Mégane-ok és 308-asok.

Vásárlási útmutató: Škoda Octavia
Van még más is a Teslán kívül a villanyautók toplistáján?
Természetesen igen, és természetesen itt még mindig sokkal alacsonyabb számokat látunk, mint a belső égésűeknél. A Model 3 után az i3-as BMW következik a sorban (556 darabbal), aztán a jó öreg Nissan Leaf (463 példány), majd a Renault Zoé jön a sorban (363), végül ismét egy Tesla, a Model Y (346).
Miközben az új személyautók piacán megtört az elmúlt évek villanyautós lendülete, az immár széles választék és a korábbiaknál jóval kedvezőbb árak ellenére a használtaknál olyan nagyon be sem indult. Egyetlen kivétel van 2025-ben.
