Tudtam én, hogy ez lesz, tudtam, hogy a Citroën nem hagyja szó nélkül, hogy a divatmajmok elvették a kedvenc játékát. Az egyterű, az MPV: a Xsara Picasso óta ebben a műfajban verhetetlen volt a márka. Aztán jött a SUV-láz, és az emberek nem akartak többé kényelmes, tágas, világos belterű családi utazódobozokat. Terepjárókat akartak. Vagyis hát azt hitték, hogy azt akarnak. De persze hiányzott nekik a tér, a fény, a variálhatóság. Ezt próbálja most visszaadni nekik, nekünk a Citroën, de úgy, hogy azért a visszakapott kecske mellett a káposzta, a rossz úton, enyhe terepen is megmaradó használhatóság is megmaradjon.

Egy 1924-es veterán a történelmi emlékek felidézésére - mögötte pedig az új modell, a C5 Aircross

4,5×1,87×1,67 méter

23 centis a hasmagasság, komoly terepjárók irigykedhetnek rá. (Toyota Land Cruiser Prado: 22,5 centi)

A C5 Aircross egy ötszemélyes kompakt crossover, olyan autók vetélytársa, mint a Mazda CX-5, a Ford Kuga, vagy (és ebben nincs semmi blaszfémia, ha a csúcsfelszereltségben tapasztalható minőségérzetet, komfortot, látványt nézzük) a Mercedes GLC, a BMW X3 vagy a Lexus NX. A C5 Aircross a prémium kompakt SUV-kkel összemérve sem marad alul, egy dolgot kivéve: ez a kocsi nem rendelhető összkerékhajtással. Egyelőre.

Felcsigáztuk a Kedves Olvasót? Hát ez most így marad: bővebb beszámolót a kocsiról majd a tesztautó kézhez kaparintása és alapos kipróbálása után közlünk. A nemzetközi bemutató után már úgyis beszámoltunk az első vezetési élményekről, a hazai piaci bevezetésről pedig elég lesz most ez a néhány adat motorkínálatról, árakról, külcsínről, belbecsről – képekben:

Motorválaszték: 1,2 vagy 1,6 literes benzines, 1,5 vagy 2,0 literes dízel

Bevezető ár

A gazdagabban felszerelt kivitelek felárai

Csak ötszemélyes kivitelben és csak fronthajtással kapható

Tipikus mai Citroën, kiváló minőségérzettel a csúcsváltozatba

Három különálló ülés a hátsó traktusban

A C5 Aircross nem csak egy új modell a márka történetében. Ez az az autó, amellyel a Citroën megünnepli századik születésnapját! Bizony, 1918-ban készült el az első Citroën modell, egy tíz lóerős, kurblis indítású autó, amely azért már megelőlegezte a márka kényelemre kihegyezett hírnevét: dönthető üléstámlákkal (!) és tologatható ülésekkel (!!!) készült.

A Citroën az idei évben számos rendezvénnyel emlékezik meg a centenáriumról, de nem kell ahhoz a júniusra tervezett, 1000 veterán Citrommal végrehajtandó kirajzásra elmenni, hogy részünk lehessen az ünnepben. Ott van erre a jubileumi weboldal, a Citroën virtuális múzeuma, ahol, nahát: pont 100 emlékezetes Citroën modellről kaphatunk 3D-s képet és sok-sok infót, a Csendőr-filmek Meharijától egészen egy helikopterig.

A Citroën webmúzeuma: http://citroenorigins.hu/hu-en

Köszönjük a figyelmet – hamarosan jövünk a teszttel!