Mind a nagyvilágban, mind kis hazánkban kemény verseny folyik a három nagy német prémiummárka között a piaci elsőségért. A tavalyi évet nézve a BMW első helye nem kétséges 1 811 719 autó eladásával (plusz a MINI 302 183 és a Rolls-Royce 4063 darabja), itthon azonban az Audi vezet a forgalomba helyezési statisztikák szerint. Az elmúlt évben 2014 új Audi, 1736 BMW és 1302 Mercedes-Benz kapott rendszámot.
Első az Audi. Meg a BMW
Kicsit a számok mögé nézve látszik, hogy az Audi előnye a győri gyár működéséhez regisztrált autókból fakad. A BMW importőre nyilván a kecskeméti és győri autóktól megtisztított statisztikát tartja mérvadónak, amely szerint övék a vezető szerep a mezőnyben.

435 darabbal a 3-as széria a legkeresettebb BMW itthon. A fehér 316i nem tipikus, a dízelek és a 4×4-es modellek mennek jobban, de a Touringok részaránya évről-évre nő
Itthon a legnagyobb darabszámban értékesített modell a 3-as, 435 darabbal, amelyből szintén sok az xDrive, akár a ferdehátú GT-t, akár a limuzint vagy a kombit nézzük. Ugyanez igaz a kategóriáját 404 darabbal stabilan vezető 5-ös sorozatra is: alig látni belőle hátsókerekest a budai bevásárlóközpontok parkolóiban.
Jól indult a BMW i
Nemrég egy évértékelő rendezvényen Berkes Zoltánt arról kérdeztem, hogyan rajtolt itthon az i almárka, illetve az i3 rendelések miképp oszlanak meg a tisztán akkumulátoros verzió és a hatótávnövelő benzinmotoros kivitel között? Mivel ezt kimondani is hosszú, nemhogy leírni, az előbbit BEV (Battery Electric Vehicle), utóbit REX (Range EXtender) néven emlegetik a cégen belül. Az importőr kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a tervezés során a ténylegesnél nagyobb arányban számítottak a REX értékesítésére, de az ügyfelek a benzines áramfejlesztő nélkül veszik az autót. Amely itthon és külföldön is jól indult: 2014-ben 17 800 i BMW talált gazdára, legnagyobbrészt i3.

Másfél évre ugrott a konnektorról tölthető akkus, hibrid sportautó szállítási határideje. A BMW célja, hogy a gyártókapacitás bővítésével maximum fél évet várjanak a vásárlók az i3 és i8 modellekre
X6: a leggonoszabb BMW
Az importőr most kezdi az új X6 forgalmazását. A második generációt a formatervezők nem rajzolták annyira agresszívre, mint az elsőt, de így is képes lehet kihozni a legrosszabbat a volánja mögé ülőkből. Persze sosem az autó tehet arról, ha természetes élőhelyének tűnik a villamossín, autópályás dugóban a leállósáv.
Lenyűgöző jelenlétű fémtömbről van szó, pedig 490,9 centis hossza négy milliméterrel kisebb egy kombi Insigniáénál. Az X6 mégis óriásinak hat, még a próbaképp mellé leparkolt X4 mellett is. Elöl akkora vesék díszítik, hogy egészen a fényszórókig elérnek és már az alapmodell is 19 collos felniken áll. Ezért is meglepő, hogy a monstrum alaktényezőjét sikerült 0,32-re leszorítani, ami kiváló cw-érték egy aszfaltterepjárótól.
Mivel az xDrive nyomatékeloszlását elektronika vezérli, a Porsche Macanhoz hasonlóan az M50d-n is megvalósítható volt a kétméretű abroncsszett.

A szürke ív valóban ott van a műszerek körül, de az egész műszerfal egy nagy képernyő. Megnő rajta az aktuális sebesség, ahol a mutató tart
258-450 LE, akár 750 Nm
Három dízelmotorral kapható az autó. Az xDrive30d 258 lóerős, 560 Nm nyomatékkal. A sorhatos dízel erejéről annyit, hogy a 2140 kilóról induló autó 6,7 másodperc alatt gyorsul vele százra, és ez még csak az alapváltozat.
4,8 mp 100-ra. 2,2 tonnával
Egyelőre két benzines motorral gyártja az autót az egyesült államokbeli üzem Spartanburgban. A 35i a 306 lóerős, háromezres soros hathengeres, az 50i motorja a 4,4 literes V8, két turbóval, 450 lóerővel, 650 Nm forgatónyomatékkal. Irtózatos erejével 4,8 mp elég százig.

258 lóerős a kvázi alapváltozat,amely 6,7 mp alatt gyorsul százra. Már megvan a valamivel később érkező X6M listaára is
Átdolgozott 1-es, 3-as, 6-os és új 7-es
A tavalyi igen jó év és az erős évkezdet után sem vesz vissza a tempóból a BMW. Még az első negyedévben megérkezik az X5M és az X6M, a 2-esből megjelennek az összkerékhajtású modellek és a hátsókerekes kupé új motorokat is kap. Elkezdődik továbbá a szolidan renovált 6-os széria értékesítése, amely túl van a házi zsargonban LCI-nek (Life Cyle Impulse) nevezett ráncfelvarráson.

Még az idei első negyedévben pusztítani kezd az új X6M. 575 lóerős és 4,2 másodperc alatt gyorsul százra
Szemből az ActiveTourert idézi, hátul a VW Polóra hasonlító lámák helyett kapott újabbakat és motorválasztéka is alaposan átalakul a modellfrissítéssel és a 3-as átdolgozásáról, az érkező új 7-esről még nem is volt szó. Látva az újdonságokat nem csodálkoznánk, ha 2015 hasonlóan jól sikerülne a BMW számára, mint az elmúlt év.







