A tavaszi bemutatkozást követően megérkeztek az MG Motor hazai szalonjaiba az MGS5 EV első példányai. Az alsó-középkategória felső szélére (4476 mm hossz, 2730 mm tengelytáv) pozicionált elektromos szabadidőjármű egyszerűsített modellválasztékkal rendelhető a magyar piacon: a Comfort felszereltségi szint mindkét hajtáslánccal, a Luxury csak a nagyobbikkal elérhető.
A pontos műszaki adatokat a cikkünk végén található táblázatok tartalmazzák.




Az Európában immár kötelező vezetőtámogató rendszereken túl tucatnyi rendszer segíti a balesetmentes közlekedést, az autó ügyel, hogy ne vezessünk fáradtan, hogy ne nyissuk rá az ajtót a közeledő kerékpárosra, együtt araszol a forgalommal a dugóban, és észleli, ha a megengedettnél gyorsabban haladunk.
Vezetési üzemmódból ötöt kapunk (normál, sport, komfort, hó és egyedi), a regeneratív fékhatás három lépcsőben szabályozható, plusz van egy negyedik, adaptív üzemmódja is. A motorfék elég erős(re állítható) ahhoz, hogy a gázpedál felengedésével állóra lassuljon az autó.
Már az alapkivitelek is gazdagon felszereltnek mondhatók, a csúcsmodell olyan extrákat hoz alapáron, mint a panoráma kamerarendszer, a vezeték nélküli telefontöltő, a hátsó olvasólámpa, a fűthető bőrkormány, a 6 hangszórós hifi. Csak itt elérhető a fogyasztást csökkentő hőszivattyú, csak ezen a szinten állnak rendelkezésre valós idejű információs szolgáltatások, illetve zenei streaming szolgáltatások és online közösségi csatornák.
A Luxury szinten a kulcs okostelefonnal helyettesíthető, az első ülések motorosak és fűthetők, hátul könyöklőt kapunk. A csúcsmodell 17 helyett 18 colos kerekeket kap215 helyett 225 mm széles abroncsokkal, nyilván ennek, valamint a gazdagabb felszereltségnek tudható be a marginálisan kisebb hatótávolság.
13,7 millió forintos induló árával a C-SUV EV szegmens közepére céloz az S5 EV.
Teljesítményben és méretben a Kia Niro EV (4420 mm, 150 kW) áll legközelebb, viszont itt 16 4490 000 Ft a belépő ár. A Ford Explorer (4468 mm, 210 kW) jelentősen erősebb és drágább (16 050 000 Ft), viszont akciósan, 13,3 millióért erős vetélytársa az újoncnak. A BYD Atto 3 (4455 mm, 150 kW) 15 990 000 Ft-tól indul, a bevezető kedvezménye egymillió forint.
A Hyundai Kona EV (4355 mm, 99 kW) 14 599 000 Ft-os árából most 1,3 millió lejön kedvezménybe. Az Opel Frontera EV valamivel rövidebb és érdemben gyengébb (4385 mm, 83 kW), viszont már 10 890 000 forinttól elérhető.
MGS5 méretek
| MGE5 EV Comfort 49 kWh | MGE5 EV Comfort 64 kWh | MGE5 EV Luxury 64 kWh | |||
| Hosszúság | mm | 4476 | 4476 | 4476 | |
| Szélesség | mm | 1849 | 1849 | 1849 | |
| Magasság | mm | 1621 | 1621 | 1633 | |
| Tengelytáv | mm | 2730 | 2730 | 2730 | |
| Csomagtartó | liter | 453 / 1441 | 453 / 1441 | 453 / 1441 | |
| Saját tömeg | kg | 1635 | 1680 | 1725 | |
| Vontatható tömeg | kg | 750 | 750 | 750 | |
MGS5 teljesítmény
| MGE5 EV Comfort 49 kWh | MGE5 EV Comfort 64 kWh | MGE5 EV Luxury 64 kWh | ||
| Villanymotor max. teljesítménye | kW / LE | 125 / 170 | 170 / 231 | 170 / 231 |
| Villanymotor max. forgatónyomatéka | Nm | 250 | 350 | 350 |
| Gyorsulás, 0-100 km/óra | mp | 8,0 | 6,3 | 6,3 |
| Végsebesség | km/óra | 170 | 190 | 190 |
MGS5 akkumulátor
| MGE5 EV Comfort 49 kWh | MGE5 EV Comfort 64 kWh | MGE5 EV Luxury 64 kWh | ||
| Akkumulátor típusa | LFP | NCM | NCM | |
| Akkumulátor kapacitása, bruttó/nettó | kWh | 49 / 47,1 | 64 / 62,1 | 64 / 62,1 |
| Hatótávolság, WLTP, vegyes/város | km | 340 / 491 | 480 / 682 | 465 / 645 |
| Max. töltési teljesítmény | kW | 120 | 139 | 139 |
MGS5 alapárak
| MGE5 EV Comfort 49 kWh | MGE5 EV Comfort 64 kWh | MGE5 EV Luxury 64 kWh | ||
| Induló ár | Ft | 13 699 000 | 15 199 000 | 16 219 000 |
Az MGS5 a családosok villanyautója lehet, az MG Cyberster meg mindenki másé:







