Vannak, akiknek semmi sem elég. A Ford Mustang Dark Horse félezer lóerős motorját először a Hennessey  tuningolta 850 lóerőre (+70%), most pedig az amerikai sportautókra szakosodott, de sok minden mással is foglalkozó londoni Clive Sutton vette kezelésbe az 5,0 literes, versenyspecifikációk szerint épült V8-as blokkot.

11 fotó

Igen ám, de Európában nem 500, hanem „csak” 453 lóerős a brutális kupé, így a tuning utáni 799 lóerős (legyünk precízek) teljesítmény 76 százalékos növekménynek felel meg – a britek most visszavágtak 1776-ért.

Embert próbáló szörny épült a Ford Mustangból 6

A tuningot nem aprózták el: háromliteres kompresszort szereltek a motora, módosították a kipufogórendszert, átdolgozták a felfüggesztést, és komplett szénszálas aerodinamikai csomagot terveztek az autónak. A legfontosabb látványelem a konzolokra emelt, 158 centiméter széles hátsó szárny.

Embert próbáló szörny épült a Ford Mustangból 7

Az utastérben állítható, fűthető, hűthető Recaro versenyülések és rövidített úton mozgó sebességváltó kar teremt speciális motorsport-hangulatot. A csomagot teljes kárpitcsere teszi teljessé.

Embert próbáló szörny épült a Ford Mustangból 8

A Clive Sutton alsó hangon 135 ezer angol fontot, azaz 62,5 millió forintot kér a 800 lóerős aszfaltszaggatóért, cserébe nem csak a Ford gyári garanciáját (3 év / 60 ezer km) kapja meg a vásárló, hanem az átépítés minden elemére is ugyanezt a konstrukciót kínálják.

Embert próbáló szörny épült a Ford Mustangból 9

Ha a 800 lóerős orrmotoros jenki sportautó nem jön be, mit szólsz egy 1000 lóerős, középmotoros amerikaihoz?