Az előző generációs Nissan Patrol pályafutása végén, 2023-ban mutatkozott be a modell sportverziója. A Patrol Nismo (Nissan Motorsport) variáns számára 482 lóerőt préseltek ki az alapkivitelben 400 lóerős 5.6 V8-as erőforrásból. A nyomatéki csúcs maradt 560 Nm. Az elemi erő álló helyzetéből 6,5 másodperc alatt repítette 100 km/órára a 2794 kilogrammos óriást, a végsebesség 200 km/óra volt.

17 fotó

Másfél évvel később nyugdíjazták a hatodik generációs Patrolt, és bemutatkozott az utód, amelynek legfontosabb újdonsága – mármint a rengeteg kényelmi és digitális funkció bevezetése mellett – a V6-os motorok bevezetése volt. A belépő variáns egy 316 lóerős, 3,8 literes szívómotor, a csúcson viszont egy 3,5 literes turbós állt, amelynek 425 lóereje és 700 Nm nyomatéka hatékonyan igyekezett feledtetni a hengerveszteséget.

Nem épített még ilyen nehéz sportautót a Nissan 6

A most leleplezett Patrol Nismóhoz értelemszerűen a 3,5 V6-os blokk adta a kiindulási alapot. A mérnökök plusz 70 lóerőt találtak még a motorban – hogy ezt milyen módon érték el, sajnos nem részletezte a gyár, az viszont tény, hogy a VR35DDTT erőforrásból nem épült még erősebb kivitel, mint ami az új Patrol Nismóba került. A nyomatéki csúcs ezúttal is maradt a régi, a kilencfokozatú, automata váltót viszont az új, 495 lóerős csúcsteljesítményhez hangolták.

Nem épített még ilyen nehéz sportautót a Nissan 7

Nem csupán az extra kraft teszi sportossá a hatalmas jószágot: a módosított első lökhárító több menetszelet vezet a fékekhez, akár 6%-kal csökkentve azok hőmérsékletét, hátul funkcionális diffúzort találunk. Az aerodinamikai csomagnak része a módosított hűtőrács, ami jobb motorhűtő-teljesítményt eredményez, az első lökhárító sarkainál kialakított légfüggönyök, amelyek csökkentik az első kerékdobokban felépülő túlnyomást, ezáltal mérséklik az itt ébredő felhajtóerőt.

Nem épített még ilyen nehéz sportautót a Nissan 8

Az extra menetdinamikát az újrahangolt, adaptív csillapítású futómű, a módosított kormánymű és ércesebben zengő kipufogórendszer támogatja meg, és persze egy sor optikai részlet, a kívül és belül egyaránt alkalmazott piros szegélyektől kezdve a csak ehhez a típushoz kapható, speciális szürke fényezésen át a fekete-piros belső színvilágig. Az üléseket sportos, feszes darabokra cserélték, a kárpitok steppelése a hűtőmaszk méhsejtszerkezetét idézi. A fejtámaszokba a Nismo-logót hímezték, a pedálok alumíniumból készültek.

Nem épített még ilyen nehéz sportautót a Nissan 9

A Patrol Nismo 90 mm-rel hosszabb és 40 mm-rel szélesebb az alapkivitelnél, a magassága pedig úgy maradt változatlan, hogy 49 mm-rel csökkent a szabad hasmagasság – utóbbiból következően a terepszögek is romlottak, de a sportos felhasználás mellett ez mindegy. A 22 colos kovácsolt keréktárcsákat a RAYS bevonásával készítették el, a kilencküllős kialakítás kifejezetten a Nismo specialitása, miközben a felni 23 százalékkal könnyebb, mint a Patrol széria keréktárcsái.

Nem épített még ilyen nehéz sportautót a Nissan 10

Minden tökéletes volna tehát? Nem egészen. A Patrol Nismo ugyanis nemhogy könnyebb lenne az alapverziónál, de még nehezebb is annál – igaz, csupán négy kilogrammal, de a nehezebb az nehezebb. És míg az előző generációs Patrol Nismo sem volt pilleszárnyú, a 2795 kg mégiscsak kevesebb, mint az új 2817 kilós értéke – a most bemutatott Patrol Nismo tehát nemcsak az eddigi legerősebb, de legnehezebb sportterepjárója is a Nissannak.

Jóval kisebb, jóval gyengébb, viszont Európában is kapható a Nissan legújabb projektje: