A Közel-Keleten Patrol, Észak-Amerikában Armada néven kerül forgalomba a Nissan hetedik generációs, felső kategóriás terepjárója – ebben a mondatban az a legfontosabb információ, hogy Európa nem szerepel benne, ahogy eddig is kimaradt a nagy SUV terveiből.

Európa csak álmodhat erről az autóról 1

Követve az örök vetélytárs, a Toyota Land Cruiser példáját, a Nissan Patrol is ragaszkodik a szögletes formavilághoz – ez rossz légellenállást, de jó áttekinthetőséget és kedvező helykihasználást jelent.

Európa csak álmodhat erről az autóról 89

Nissan Patrol

A korábbi V8-as motor helyébe egy 3,5 literes, turbós V6-os lép, amit 425 lóerőre és 700 Nm-re hangoltak; opcióként egy 316 lóerős, 386 Nm-es, 3,8 literes V6-os szívómotor is rendelkezésre áll. A sebességváltó mindenképpen kilencfokozatú automata.

Európa csak álmodhat erről az autóról 90

Nissan Patrol

A lengéscsillapító alaphelyzetben is adaptív, elektronikus vezérlésű, de rendelhető légrugózás is, szabályozható hasmagassággal.

Európa csak álmodhat erről az autóról 91

Nissan Patrol

A vezető összesen hat üzemmód közül választhat; a hétköznapokban, aszfalton a normál, öko és sport a célszerű, míg terepen a homokos, köves vagy saras talajra optimalizált beállítások állnak rendelkezésre.

Európa csak álmodhat erről az autóról 92

Nissan Patrol

Az utastérben a japán kumiko fafaragó hagyományokból merített mintázattal steppelt, felárért akár masszázsfunkciós ülések, alapfelszerelésként kínált panoráma napfénytető, valamint egy kettő 14,3 colos kijelzőből összeillesztett, hatalmas képernyőfal várja az utasokat.

Európa csak álmodhat erről az autóról 93

Nissan Patrol

Hátra is kérhetők monitorok, igaz, ezek „csak” 12,8 colosak, viszont a HDMI és USB bemenetek mellett támogatják a Miracast streaming funkciót.

Európa csak álmodhat erről az autóról 94

Nissan Patrol

Zenét 12 hangszórós Klipsch-rendszer biztosít, a megfelelő hőérzet érdekében infravörös hőmérők ellenőrzik az első és hátsó utasok testhőjét, és ez alapján vezérlik a befúvás irányát és erejét.

Európa csak álmodhat erről az autóról 95

Nissan Patrol

A speciális üléskialakítás jóvoltából a harmadik sorra akkor is be lehet szállni, ha a második soron gyerekülést rögzítünk; a leghátsó ülések motorosan, az érintőképernyőről vezérelve dönthetők és állíthatók vissza.

Európa csak álmodhat erről az autóról 96

Nissan Patrol

A csomagtartó 30 százalékkal tágasabb, mint volt, a zajszigetelés is jobb színvonalú.

Újdonság a NissanConnect 2.0 infotainment rendszer, integrált Google-funkcionalitással, valamint a ProPilot 2.1 vezetőtámogató rendszer.

Európa csak álmodhat erről az autóról 97

Nissan Patrol

A Patrol november elejétől elérhető a Közel-Keleten; a vele azonos Armadára az év végéig kell várni Észak-Amerikában.