Tavaly ünnepelte hetvenedik születésnapját a Nissan Patrol, és ezzel nemcsak a világ egyik legrégebben futó típusneve, hanem mindvégig hitelesen megőrizte az eredeti modell koncepcióját, azaz megmaradt keményvonalas terepjárónak.

Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 1
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 2

Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza

Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza

Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 20
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 21
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 22
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 23
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 24
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 25
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 26
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 27
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 28
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 29
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 30
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 31
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 32
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 33
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 34
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 35
Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 36
Fotó megosztása:

A jelenlegi modell 2010 óta fut az utakon (mármint azokban az országokban, ahol forgalmazzák, elsősorban Ázsiában és Óceániában), és bár 2020-ban átesett egy jelentős frissítésen (amelynek során a kötelező optikai módosítások mellett áthangolták a felfüggesztését és beépítettek egytucatnyi modern vezetőtámogató funkciót), már megérett volna egy generációváltásra.

Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 37

Az, hogy ezt nem sieti el a Nissan, nem sok jót ígér a típus jövőjével kapcsolatban – bár tavaly nagyobb darabszámban talált gazdára Ausztráliában, mint valaha –, mindenesetre most ismét frissítették a Patrolt: a Nissan aktuális globális arculatához igazodva új hűtőmaszkot és új emblémát kapott, valamint átdolgozták az első kerékdobba metszett légkivezető nyílásokat.

Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 38

Semmi más nem változik: marad tehát az 5,6 literes, V8-as benzinmotor, amely 400 lóerőt és 560 Nm-t ad le, és marad a hétfokozatú, kézzel is kapcsolható, adaptív vezérlésű automatikus sebességváltó. A Patrol továbbra is 3,5 tonnát képes vontatni, terepalkalmasságát elektronikusan választható összkerékhajtás, részlegesen önzáró hátsó differenciálmű, offroad kamerarendszer, valamint ereszkedésszabályozó és visszagurulás-gátló rendszerek javítják.

Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 39

A Patrol kétféle kivitelben kapható: a Ti verzió új, fekete hűtőmaszkjával és sportos szabású lökhárítójával modern hangvételű, míg a gazdagabban felszerelt Patrol Ti-L megőrizte az eddig alkalmazott, krómozott hűtőrácsot.

A Nissan Patrol három üléssoros, nyolcszemélyes utasterét háromzónás klímaberendezés temperálja. A Ti-L kivitelben a második sorban két különálló ülést találunk, saját multimédiás képernyőkkel, a belső visszapillantó tükör digitális, a csomagtér ajtaja motoros, az első könyöklő alatti rekesz klimatizált, a hifit pedig a BOSE szállítja.

Megújult az autóipar egyik dinoszaurusza 40

Alább egy gyári videón keresztül ismerkedhetsz meg a hatodik generációs Nissan Patrol aktuális modellfrissítésének részleteivel. Ha nem indul magától a film, kattints a képre!

a videó a hirdetés után indul