A Corvette-ből több csúcsmodell is létezik. Az egyik a Z06-os közúti versenyautó, 670 lóerővel; a másik a ZR1, a gyár valaha létezett legerősebb (1079 LE) V8-as motorjával szerelt izomkolosszus; és persze ott ott az E-Ray, egy hibrid, összkerékhajtású kiméra, 654 lóerős rendszerteljesítménnyel.

14 fotó

A Z06-oshoz nem volt mit hozzátenni, a másik kettőt viszont most összegyúrták, és megszületett az összkerékhajtású  ZR1X, a Chevrolet első valódi hipersportkocsija.

Az alapot a jól ismert LT7 kódjelű nyolchengeres adja 1079 lóerővel és 1122 Nm-rel, ehhez jön hozzá az első tengelyre szerelt 189 lóerős, 197 Nm-es villanymotor – az E-Ray villanymotorja 163 lóerős, 169 Nm-es.

Ájulásközeli gyorsulás az új Corvette-ben 6

Chevrolet Corvette ZR1X

A végeredmény minden eddigit felülmúl: a ZR1X kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul 0-96 km/órára (0-60 mérföld/óra), az állórajtos negyed mérföldet pedig nem egészen 9 másodperc alatt teljesíti; a 400 méternél elhelyezett radar 240 km/órát meghaladó sebességet mér.

Az ötlet egyébként nem új, a GM alelnöke, Ken Morris szerint amikor kitalálták, hogy középmotoros lesz a jelenlegi Corvette, eleve benne volt a pakliban ez a szörnyeteg.

Ájulásközeli gyorsulás az új Corvette-ben 7

Chevrolet Corvette ZR1X Convertible ZTK Performance csomaggal

A ZR1X full hibrid, a villanymotort tápláló akkumulátort semmi más nem tölti, mint a generátor üzemmódba kapcsolt villanymotor – sem konnektorra nem köthető, sem a benzinmotorról nem kap hajtást, de persze ha az 1079 lóerős turbómotor nekilendül, a villanymotor anélkül is megtermeli a szükséges energiát, hogy lassítaná az autót.

Ájulásközeli gyorsulás az új Corvette-ben 8

Chevrolet Corvette ZR1X Convertible ZTK Performance csomaggal

A másik pedig, hogy a ZR1X hibrid egységét nem tartós hajtásra, hanem rövid, akár gyorsan egymás után ismétlődő teljesítményleadásra tervezték. Az akkucsomag 1,9 kWh kapacitása megegyezik azzal, amit az E-Ray fedélzetén nyújt az akku, de javult a rendszer hatásfoka, így több energiát tud leadni. Az üzemi feszültség magasabb, így nagyobb a csúcsteljesítmény.

Ájulásközeli gyorsulás az új Corvette-ben 9

Chevrolet Corvette ZR1X és Corvette ZR1X Convertible ZTK Performance csomaggal

Az összkerékhajtás egészen 257 km/óráig képes besegíteni a hajtásba, ezt követően lekapcsol.

Ahogy más, pályahasználatra optimalizált hibrideknél, itt is többféle üzemi stratégia választható: a hosszú távú pályahasználathoz folyamatosan biztosítja az akkumulátor töltöttségét a rendszer, az időmérő edzéshez a maximális köridőre összpontosít a vezérlés, és van az előzés üzemmód, amikor néhány másodpercre minden erejét beveti a hajtáslánc.

Ájulásközeli gyorsulás az új Corvette-ben 10

Chevrolet Corvette ZR1X (ezüst) Corvette ZR1X Convertible ZTK Performance csomaggal (narancs)

A villanymotor a menetstabilizálásban is szerephez jut: regeneratív fékhatással valósít meg nyomatékvektor-szabályozást a rendszer, kanyar kijáratánál előre terhelés alá helyezi a villanymotort a vezérlés, hogy gázadásra azonnal kihúzhassa az ívről a kocsit, és aztán ott a rajtautomatika, ami álló helyzetből biztosít maximális gyorsulást.

Ájulásközeli gyorsulás az új Corvette-ben 11

Chevrolet Corvette ZR1X karbon-kerámia fék és opciós karbon keréktárcsa

A ZR1X alapfelszerelésként kapja meg a ZR1-hez opcióként kínált J59 fékcsomagot, amely 10 dugatttyús  első és 6 dugattyús hátsó Alcon nyergeket alkalmaz, mind a négy tárcsa 419 mm átmérőjű, karbon-kerámia összetételű – ekkora fékek még nem voltak Corvette-en. A maximális elérhető lassulás 1,9 g, amit 290-ról 190-ra lassítva ér el az autó.

A ZR1X kétféle futóművel kérhető, mindkettő adaptív csillapítású, de az egyiket inkább túrázáshoz, a másikat pedig versenypálya-használatra méretezték. Az előbbihez Michelin PS4, az utóbbihoz Michelin Pilot Cup 2R abroncsok tartoznak.

Ájulásközeli gyorsulás az új Corvette-ben 12

Chevrolet Corvette ZRX1

A sportfutóműhöz alapfelszerelés, a másikhoz opciós a szénszálas aero-csomag, amely a nem közölt végsebességnél több mint fél tonna leszorítóerőt ébreszt.

A ZR1X kupéként és kabrióként egyaránt megvásárolható lesz, az árak egyelőre nem ismertek, azt viszont lehet tudni, hogy ez a variáns már az új belső kialakítással kerül forgalomba: