Ha alsó hangon 175 ezer dollárt, azaz 67,1 millió forintot készülsz elkérni a vásárlódtól (ez a kupé alapára, a kabrió 10 ezer dollárral, azaz 3,8 millió forinttal drágább) , fontos, hogy ne csak ígéreteket adj cserébe, hanem bizonyítékkal is szolgálj, hogy kapnak is valamit a pénzükért.
A 2025-ös Corvette ZR1 embertelenül erős (1079 LE, 1123 Nm) turbómotorja papíron jól hangzik, és a gyár által prezentált három alapszám is meggyőző. 375 km/óra végsebesség, 2,3 másodperces gyorsulás 0-ról 60 mérföldre (96 km/óra), illetve 9,6 másodperces szintidő 400 méteren (utóbbi kettő az opciós ZTK futómű- és aerocsomaggal, de mégis, ki az, aki ilyen nélkül rendel hipersportkocsit?) – a ZR1 nem akármilyen képességekkel bír.
Ezek szép számok, de statikusak – csupa olyan érték, amelynek eléréséhez elég egy nagyon hosszú, egyenes aszfaltcsík. A ZR1 azonban elvileg élményvezetésre, meg pályanapokra született, és nyilván Európában is el szeretnének adni belőle néhány darabot, ezért a Chevy úgy döntött, felküldi néhány ismert versenypályára az autót, és meglátja, mi sül ki belőle.
Hogy mi? Négy helyszínen öt új pályacsúcs, az. A Corvette ZR1 észak-amerikai bemutató körútján a Watkins Glen International hosszú körén, a Road America és a Road Atlanta pályáján, valamint a Virginia International Raceway alap- és kibővített körén egyaránt gyorsabb kört futott a ZTK csomaggal szerelt Corvette ZR1, mint korábban bármilyen sorozatgyártású autó.
A rekorder kupékat ráadásul nem is profi autóversenyzők, hanem a Chevrolet fejlesztőmérnökei vezették. Azt azért tegyük hozzá, hogy a mérnök urak mind teljesítették a General Motors legmagasabb szintű tesztpilóta-képzését, valamint megfelelő minősítéssel rendelkeznek a Nürburgringen végzett hivatalos gyári tesztekhez.
Az alábbiakban öt videón követheted végig, ahogy a Corvette ZR1 történelmet ír Észak-Amerikában – a nagy kérdés persze, hogy vajon a Nürburgringen is megteszi-e majd ezt, vagy ott marad a Ford Mustang GTD a király?
Watkins Glen Long Course
Köridő: 1 perc 52,7 másodperc
Pilóta: Bill Wise, futómű-szabályozásért felelős főmérnök
Road America
Köridő: 2 perc 08,6 másodperc
Pilóta: Brian Wallace, járműdinamikai főmérnök
Road Atlanta
Köridő: 1 perc 22,8 másodperc
Pilóta: Chris Barber, fejlesztési főmérnök
Virginia International Raceway Full Course
Köridő: 1 perc 47,7 másodperc
Pilóta: Aaron Link, globális járműdinamikai menedzser
Virginia International Raceway Grand Course
Köridő: 2 perc 32,3 másodperc
Pilóta: Aaron Link, globális járműdinamikai menedzser