A Peugeot 1984-ben mutatta be a 205 GTI-t, amit számot utód követett – ezek egyike sem tudott olyan kultikus státuszt elérni, mint az eredeti, ám arra több mint alkalmasak voltak, hogy a köztudatban életben tartsák a sportos Peugeot-k koncepcióját.




Néhány éve felmerült, hogy PSE (Peugeot Sport Engineered) modelljelzéssel hoznák vissza ezt a termékssaládot a márka kínálatába; ezt végül elvetették, ám nem tettek más irányú ígéretet.
Most azonban mégis itt az új GTI, illetve e-GTI, bár a Peugeot ügyelt arra, hogy az elektromos hajtásláncra utaló előtagot ne az emblematikus hárombetűs típusjelzésre, hanem az alapmodell számsorozatára biggyessze rá.
Az alapot tehát az E-208 adja, amelynek 154 lóerős villanymotorját egy közel kétszer ilyen erős, 280 lóerős elektromos gépre cserélték. Ez vélhetően ugyanaz az erőforrás, amely az ugyanerre a platformra épülő Alfa Romeo Junior Veloce sportmodellt is hajtja. Az akkumulátor maradt a sztenderd 54 kWh-ás egység, a hatótávolság 350 kilométer.
Nincs sem hátsó-, sem összkerékhajtás, az E-208 GTI ugyanúgy elöl hajt, mint elődei, viszont van részlegesen önzáró differenciálmű, ami segít átvinni az erőt az aszfaltra.
A 280 lóerő és a 345 Nm-es nyomatéki csúcs 5,7 másodperces gyorsítást tesz lehetővé 0-100 km/órára, a végsebesség 180 km/óra. Az elektromos hajtáslánc működését kísérő hangélményt is GTI-sítették.
Nem a motor az egyetlen adu az E-208 GTI kezében. A futóművet 30 mm-rel leültették, a nyomtáv elöl 56, hátul 27 mm-rel szélesebb. Lecserélték a rugókat, a lengéscsillapítókat és a kanyarstabilizátorokat. Az ESP egyedi Sport üzemmódba kapcsolható, amely kikapcsolja a vezetőtámogató rendszereket.
A kormányművet áthangolták, a keréktárcsák 18 colosak, dizájnjuk távolról a 205 GTI felnijeit idézi, az abroncsok Michelin Pilot Sport Cup 2 típusúak.
A kerékíveket kiszélesítették, és vékony piros sávval díszítették. Elöl kötény, hátul diffúzor zárja alulról a lökhárítót, utóbbiba ködlámpát integráltak.
Az E-208 GTI nyilván többféle színben is kapható lesz majd, a Le Mans-i premieren azonban exkluzív piros fényezéssel jelent meg a közönség előtt. Ahogy egy GTI-től illik, pirosak a szőnyegek és a biztonsági övek is.
Az integrált fejtámaszos sportüléseket hosszában piros sáv osztja ketté, ennek egyik oldalán Alcantara, a másikon az eredeti 205 GTi 1.6 kárpitozását idéző borítás található.
A kormánykereket piros, perforált bőr és Alcantara borítja, a márkalogó piros kontúrt kapott, akárcsak elöl, a hűtőmaszkon; a kormány alján a GTI felirat olvasható, méghozzá az eredeti dizájnnal.
A fékrendszer elöl 355 mm-es tárcsát és egyedi kialakítású, pirosra festett négydugattyús nyergeket alkalmaz. A hátsó fékeket módosítás nélkül vették át az E-208 alapmodellből.
A hangulatvilágítás alapértelmezésben piros, bár hét további árnyalat is kapcsolható. A műszeregység és az érintőképernyő ugyancsak piros, és van egy új menüpont, amely kifejezetten a menetdinamikai információkat, a sportos vezetéshez szükséges járműadatokat jeleníti meg.
Egyszerre ébrednek a francia autógyártók, a Renault-csoportnak is van már sportos elektromos kisautója:










