A Polestar 3 a Geely-csoport felső kategóriás, tisztán elektromos szabadidőjárműve, a 4,9 méteres óriást 496 vagy 525 lóerős hajtáslánc mozgatja. A BYD Sealion 7 alig kisebb, 4,83 méteres elektromos SUV, amelynek rendszerteljesítménye 231 és 530 lóerő között választható.

26 fotó

Sok hasonlóság van tehát a két autó között, de most arról lesz szó, ami egy családos vásárló számára a legfontosabb: mindkét autó 93%-os eredményt ért el az Euro NCAP biztonsági vizsgálatának gyermek utasbiztonsági tesztjein. A vizsgálati feltételek 2023-as szigorítása óta egyetlen más autó sem óvta ilyen kiemelkedően a hátul utazó gyermekeket.

Új rekord született a gyermekvédelemben 6
Új rekord született a gyermekvédelemben 7

Ez nem csak annyit jelent, hogy a frontális és oldalirányú ütközéseknél a gyermekülésben utazó gyermek maximális védelmet élvez, hanem 2023 óta azt is, hogy az autó egyértelműen észleli, ha utas tartózkodik a hátsó ülésen, és figyelmezteti a vezetőt, hogy kiszálláskor ne hagyja magára a gyermeket.

Új rekord született a gyermekvédelemben 8

Polestar 3

Pontot egyébként csak azzal veszített mindkét autó, hogy a hátsó középső ülésen nem alkalmazhatók a gyermekülések biztonságos rögzítését elősegítő, szabványos megoldások (mint pl. az Isofix), illetve, hogy egyik autó sem rendelkezik beépített (kinyitható) ülésmagasítóval.

Új rekord született a gyermekvédelemben 9

BYD Sealion 7

Ha tehát gyerekkel utaznál, ma ezek a legbiztonságosabb autók. Más szempontból a Polestar 3 valamivel jobban teljesít, mint a BYD Sealion 7 – hatékonyabban óvja az elöl utazókat, és harmonikusabbak a fejlett vezetőtámogató, baleset-elkerülő rendszerei – , az eltérések azonban marginálisak.

Nem sokkal egyébként rosszabb az Audi A6 e-tron gyermekbiztonsági teljesítménye sem, amint az az alábbi cikkből kiderül:

Az alábbiakban a Polestar 3, illetve a BYD Sealion 7 teszteléséről készült videókat tekintheted meg:

Polestar 3

a videó a hirdetés után indul

BYD Sealion 7

a videó a hirdetés után indul