A tesztrendszer 2023-as felülvizsgálata és szigorítása óta mindössze három prémium-nagyautót vizsgált az Euro NCAP, legutóbb most a tisztán elektromos Audi A6 e-tront.
Felnőtt utasvédelem (37,1 pont, 92%)
A nagy villanyautó félátfedéses és teljes átfedéses frontális ütközés, valamint oldalirányú ütközések során egyaránt kiváló védelmet nyújt utasainak, ami a jármű jelentős saját tömegéből adódó, nagy tehetetlenségét ismerve nem meglepő. Annál örömtelibb, hogy az Audi nem kannibalizálja a vele ütköző másik autó gyűrődőzónáját, nem okoz súlyos károkat a másik félben.
Ha kákát keresnénk a csomón, az oldalával oszlopnak ütköző autóban az optimálisnál gyengébb a vezető mellkasának a védelme, valamint ilyenkor épp csak jó, de nem kiváló a test oldalirányú elmozdulását megakadályozó védőrendszerek teljesítménye.
A két első utas között nyíló központi légzsák hatékonyan védi a fejeket. A fejtámaszok minden ülésen elejét veszik az ostorcsapás nyaksérülésnek, ha hátulról kap ütést az autó.
Az eCall rendszer jól működik, a másodlagos ütközés ellen automatikus fékezés véd, a vízbe esett autó ajtajai és ablakai nyithatók maradnak.
Gyermek utasvédelem (45 pont, 91%)
Minden üléspozícióban, mindkét vizsgált korosztály tökéletes védelmet élvez az Audiban. Az első utasülésen automatikusan kikapcsol a légzsák, ha gyerekülést építenek be ide. Az autó figyelmeztet, ha kiszálláskor gyermek marad a hátsó ülésen, ám a rendszer nem aktív (mozgásérzékelős), hanem indirekt (statikus érzékelés), az ilyenekre pedig 2025-től már nem ad pontot az EuroNCAP.
Kerékpáros- és gyalogosvédelem (47,4 pont, 75%)
Az elgázolt személy fejét jól védi az autó, kivéve a szélvédőoszlopokat és a szélvédő tövét. A medence minden, míg a combcsont, a térd és a sípcsont szinte minden találkozási ponton hatékonyan védett. Az Audi autonóm vészfékrendszere felismeri a gyalogosokat, kerékpárosokat és motorosokat, és megáll előttük. Hátramenetben is működik a rendszer, de ezt felárért kell megrendelni, ezért nem kapott pontot a teszt során. Szintén opciós az a rendszer, ami megakadályozza, hogy a kiszálló utas rányissa az ajtót az Audi mellett elhaladó kerékpárosra, így itt is pontot veszített az autó.
Vezetőtámogatás (14,4 pont, 80%)
Hatékony az autonóm vészfékrendszer, minden ülésen van biztonságiöv-ellenőrző rendszer. Ugyanakkor a vezetőt felügyelő rendszer csak a fáradtságot érzékeli, a figyelemelterelést nem. A sávelhagyást gátló rendszer enyhe és kritikus helyzetben egyaránt hatékonyan dolgozik, az intelligens adaptív tempomat észleli a sebességkorlátozó táblákat, és felajánlja a vezetőnek, hogy a menetsebesség automatikusan azokhoz igazodjon.
A tesztfolyamatról készült hivatalos videót alább tekintheted meg: