Gyorsuló ütemben alakul át az európai autókínálat, úgy tűnik, mintha csak a szabadidő-autók maradhatnának. Eltűnt már az Opel Insignia, hamarosan búcsúzik a Ford Focus és a Volkswagen Passat is csak kombiként a Skoda Superb klónjaként maradt életben.
Szerdán Düssledorfban a Volkswagen ID.Every1 bemutatója kapcsán találkoztunk Martin Sanderrel, akit többek között ennek a téma kapcsán is kérdeztünk.
Milyen jövő vár a Golfra? Készül belőle majd belsőégésű motorral szerelt változat vagy elektromos utódot kap?
“Tavaly zárult a Golf termékfejlesztése, tehát nagyon friss és nagy rá a kereslet. Az egyetlen probléma jelenleg a Golffal kapcsolatban, hogy a gyár nem tud eleget gyártani” – mondta a Volkswagen márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és aftersales területekért felelős tagja, majd hozzátette:
“Mindig is nagyon nagy sikeres volt a Golf, emiatt a belsőégésű motoros változat még nagyon sokáig megmarad. 2035-ig biztosan. Sőt, attól függően, hogy Európában merre halad a szabályozás. még lehet, hogy azután is.” (Mint a Vezess is beszámolt róla, az EU enyhítene a szabályokon.)

Sander úr elmondta, hogy a Golf nagyon fontos a vállalat és a Volkswagen márka számára és mindaddig meg fogják tartani, amíg bárhol a világon lesz rá kereslet.
Az autó pozicionálása kapcsán elárulta: “Persze lesz egy akkumulátoros elektromos testvére is a Golfnak, még hosszú ideig egymás mellett fognak létezni a belsőégésű variánssal.”
Felmerül a kérdés, hogy vajon a jelenlegi modell életciklusát nyújtják meg vagy jöhet a 9. Golf? A szakember ezzel kapcsolatban türelemre intett, szerinte meg kell várni, hogy merre megy a szabályozás. Ha 2035-ben valóban megszűnik a belsőégésű modellek értékesítése, akkor talán a 8. generáció élhet addig. Ha viszont a 2035-ös tilalom megdől, és a belsőégésű modellek iránti kereslet jelentősen kitolódik a következő évtized második felére, akkor talán lehet szó a következő generációról.
„Mindent megteszünk, hogy a Golf versenyképes és friss maradjon, mert ikonikus termék. Nincs más választásunk, mindig a legjobb termékkel kell rendelkeznünk abban a szegmensben, és mindig a legkelendőbbnek kell lennünk a szegmensben, ez a mi sorsunk a Volkswagennél.”
A Golfról:

- A Golf a legsikeresebb Volkswagen és az autó feltalálása óta a legtöbbet eladott európai autó.
- Több mint ötven éve 1974 március 29-én készült az első.
- Eddig 37 millió darabot gyártottak: az elmúlt 50 évben naponta több mint 2000 ember választott világszerte új Golfot.
- Az évek során a Golf nyolc generációját a világ nyolc országában gyártották. Ebből 20 milliót a németországi Wolfsburgban.
- Mindenféle hajtáslánccal készült, így benzin, dízel, plug-in hibrid és elektromos Golf is létezik.
Ha kíváncsi vagy a megújult Volkswagen Golf-ra, a Vezess korábbi cikkéből megismerheted:



